• bruden sanna

Festlokal Dalarna

Är det någon som har några bra tips på var man kan ha en rolig bröllopsfest i Leksand/Siljansnästrakten i Dalarna? Fokus är att det ska bli en kul fest men samtidigt vill jag ha en lokal som är fräsch och någorlunda tjusig. Kanske har ni också tips på kyrka, transport eller något annat?
    Tacksam för hjälp!!!

• Svar på tråden Festlokal Dalarna
  • bruden sanna

Är det verkligen inte någon som har varit i Leksand/Siljansnästrakten som har lite idér??? det måste ju finnas massor av ställen där och fok som harvarit där!!
    Nu håller jag mina tummar för svar!!!
    /bruden sanna

• malte

Jag tycker du skall ringa turistbyrån och fråga om tips. De brukar ha stenkoll på allt som finns i bygden.

Är hela Siljansbygden aktuell så finns det ju alltid fantastiska Tällberg.

• Jill

Siljansnäs - är det inte där det finns ett så mysigt ställe högt uppe på en kulle/ett berg? Var där för länge sedan, då var det ett par som hade sin bröllopsfest där. Men som sagt det var länge sen, vet ej hur det är nu. Kommer inte heller ihåg namnet just nu. Hmmm, vad rörigt det blev. Om du är intresserad så kan jag försöka kolla upp namnet.

• Mina

På berget i S-näs ligger Buffils Anna- jättemysigt.
    Annars finns många mysiga hotell i Tällberg.
    Om du inte vill att det ska kosta alltför mycket så finns det flera bystugor i området.
    Vi ska t ex ha vår fest i Tibble bystuga.
    När ska ni gifta er?

• Meddelande borttaget
  • bruden sanna

Hej Mina!
    Vad kul, vi har faktiskt också funderat på Tibble och tom prellbokat till den 4 sep.
    Vore jättekul med lite tips! Varför valde ni just Tibble bystuga, vilken kyrka ska ni vigas om ni ska vigas i kyrka (visst skulle man kunna vigas på bryggan?), hur många blir ni, vilken transport, var ska gästerna sova om de inte kommer från Dalarna, har ni bestämt något färgtema. Jag är så nyfiken på allt och skulle bli jätteglad för svar!

• carinand

kolla in Dala-Husby Hotell, ligger precis vid Dalälven och där finns också en liten kyrka. Vet inte hur många de kan ta, men 2 kompisar till mig var där och åt och det var kanonmat.
    www.dalahusbyhotell.com
    Lycka till!

• Mina

Bruden sanna!
    Vi gifter oss den 21/8 2004 i Åhls kyrka (=Insjön). Vi har inte bestämt transportmedel ännu. Har så väldigt många förslag. Häst och herrgårdsvagn, Mustang (el dyl i bilväg), båt (kyrkbåt kanske).... Jag har min familj i Insjön även om jag nu bor i Sthlm, så jag har en del "kontakter" jag kan utnyttja. Ett tag funderade vi på att hyra båten Engelbrekt för hela bröllopssällskapet, som transport från Insjön till Tibble.

Jag har varit i bystugan och haft fest förut och tycker den är mysig. Lite dalaaktig och dessutom ligger den otroligt fint till.
    Det finns också gott om boende runt omkring. Både vandrarhem, pensionat och hotell.

Är du ifrån dalarna?
    Vad har ni planerat?

• dalatjej

Dalarna ska vi också gifta oss i!!
    Rötterna drar...
    Tällberg är ett mycket vacket ställe, där rekomenderar jag er att vara. Utsikten över siljan är helt underbar.
    Jag skickar med en länk här där du säkert kan hitta något ställe som passar er att ha bröllopsfesten:
    www.upplevtallberg.se/

Lycka till!

• bruden sanna

Hej Mina!
    Du får gärna maila mig på min e-mail så kan vi diskutera lite! Däremot så är jag osäker på om man får ge ut sin e-mail, jag gör ett försök! sannadalarna@hotmail.com
    Vi håller tummarna!!!

• Fru Lisa

Här är en till Dalkulla!
    Vi gifter oss i Leksands kyrka 3/7 -04. Vi ska ha festen i en bystuga åt Sågmyrahållet. Jag kan också varmt rekommendera Tibble bystuga, speciellt om ni har många gäster. Den är rymlig (nästan lite för stor om man har få gäster) och köket är stort, gott om avställningsytor. Har varit på bröllopsfest där och det var jättefint.

Om ni gifter er i Leksands kyrka så finns restaurangen Gästis alldeles i närheten. Vet dock inte hur bra Gästis är som festlokal, har bara ätit skolmat där...
    Leksands kyrka är att rekommendera!! Ligger otroligt fint till och många fina bröllopsbilder kan man ta vid Siljans strand.
    När gifter ni er? 4 sept. -04?

Svar på tråden Festlokal Dalarna