• kestra

missbruk

Har haft småmissbruk av alkohol i nära släkten. Inget okontrollerbart men för mycket, för ofta! Jobb och andra åtaganden sköter detta par utan problem, det har aldrig varit offentliga scener eller pinsamma incidenter pga detta.

Hittills.

Men: vid besök hittade jag häromdagen, gömt i ett klädskåp, en tom ölburk. I kylen fanns redan blandade drinkar i colaflaskor. Jag konfronterade dem i lugn samtalston, varpå hon avvek utan att säga ett ord och han blev förkrossad.

Och jag känner mig USEL och ELAK men samtidigt är det skönt att det nu fanns saker att peka på, förutom att det dricks nästan varje vardag vin och drinkar. Jag känner att jag gjorde rätt som uppmärksammade detta sista men det känns hemskt...också.

Jag har tillochmed jobbat med missbruk, men aldrig liksom känt att just mina släktingar kunde vara i farozonen tills nu.

vet inte vad jag vill säga, men långt blev det Finns det fler med åsikter och erfarenheter är ni välkomna.

/kestra

• Svar på tråden missbruk
  • kestra

Hur kommer det sig att både missbrukserfarenheter och empati är avstängda här..? Söker lite erfarenheter från er som vet.

• sudali

Jag tycker att du gjorde helt rätt. Förhoppningsvis så vaknade dom till en smula, och tänker till. Förhoppningsvis så skärper dom till sig oxå!

Jag vet inte hur nära släktingar det är, men det spelar ju egentligen inte någon roll.....

Så känn dig INTE USEL OCH ELAK, för det är ju bara omtanke du visar! Det inser nog dom oxå!

Så stå på dig!

Svar på tråden missbruk