• Tiggeribus

om man vill gå ner i vikt o har lite tid på sig

Ville bara dela med mig av min mammas erfarenhet med viktminskning!
    Min mamma fick problem med magen o gick till en man som sen i min värld gick under namnet trolldoktorn! Absolut inget illa menat men han var ingen traditionell läkare o det var väl därför han fick det namnet, han var duktig som tusan! För att hjälpa mamma med hennes magont sa han att hon skull ta bort alla mjölkprodukter samt dra ner ordentlig på pasta. Mamma gjorde detta o fick tillbaka sin mage utan smärtor. Pappa hängde på eftersom det var lättast med maten att äta samma o som en trevlig bieffekt gick mamma ner 8 kilo o pappa 12!!! De var inte alls stora på något sätt, ingen skulle säga att de skulle behöva banta, så det var inte så att det fanns så himla mycket att ta av. Sen tog de så klart också bort/minskade på godis o allt det där. Istället för pasta o allt det äter de massa gönsaker o det blir man ju inte så mätt på men lägger man till detta med bönor i alla dess varianter, tonfisk etc, blir det en toppenmat. Jag kan verkligen rekommendera det om man vill gå ner lite i vikt. Sen tror jag inte man ska bli manisk o aldrig äta mjölkprodukter eller pasta, men äter man vanligtvis en hel massa, då räcker det förmodligen med att dar ner till knappt hälften för att det ska funka. mamma säger att hon äter som en häst, så det är ingen svällt det är frågan om! Varje gång jag pratar med pappa säger han hur glad han är för detta, han tycker han har fått livet tillbaka, är så mycket piggare o orkar så mycket mer (är ca 63 år)! Kanske kan vara något, är så enkelt. I stället för mjölk, kan man ta solhavre, är enligt mamma toppen bra. En frukost på havregryn med solhavre o en banan, det är nog den bästa starten på dagen du kan ge dig själv! Kan säga att det har gått nästan ett år sen de började med detta o de har inte velat gå tillbaka till det gamla eftersom de mår så prima av detta, så vikten ligger kvar där nere.

Svar på tråden om man vill gå ner i vikt o har lite tid på sig