• Lilla-Lina

    Diane

    Hej

    Har idag fått Diane utskrivet. Dels för att jag har fått mkt finnar och dels som p-piller.
    Vad har ni andra för erfarenheter av effekten på finnarna??

  • Svar på tråden Diane
  • Dippan

    Hej!

    Jag andvänder Diane och det tog ungefär ett år (!!) innan jag märkte någon skillnad! Men, nu är det helt otroligt, aldrig en enda finne!! Min hy är super, bättre än någonsin. Hur som helst så är jag på jakt efter ett alternativ eftersom Diane är ett "högrisk piller" och jag vill inte äta massa hormoner. Jag bor i England, vad sa de till dig i Sverige? Hur länge rekomenderar de att du andvänder dem, vad andra alternativ finns? Vad går man över till efter Diane? Vore intressant att få höra Sveriges opinion! Ibland känns det som om man är fast i en fälla, för resultatet är så bra att jag är rädd för att sluta med Diane..

  • nano

    Vad jag har hört ska man inte använda Diane mer än sådär 4 cykler efter det att huden har blivit 'normal' igen. Man ska inte använda det enbart som preventivmedel om man inte har finnar, just eftersom det är så höga hormondoser i det. Om finnarna kommer tillbaka kan man börja igen.

  • Lilla-Lina

    till mej sa läkaren ingen särskild tidsbegränsning eftersom att Diane används som ett registrerat p-piller i stora delar av europa. Jag har ätit P-piller i 8 år och nästan enbart den tredje generationens piller. Jag har (peppar peppar) aldrig haft några problem.

  • Pigelina Pink

    Å jag heter Diane...=)

Svar på tråden Diane