Norska låtar?
Hejsan!
Jag undrar och hoppas att det finns någon som kan hjälpa mig, med lite förslag på norska sånger som man kan ha i festprogrammet men också en fin låt som min kompis kan sjunga i kyrkan..
Varma hälsningar M
Hejsan!
Jag undrar och hoppas att det finns någon som kan hjälpa mig, med lite förslag på norska sånger som man kan ha i festprogrammet men också en fin låt som min kompis kan sjunga i kyrkan..
Varma hälsningar M
www.brollopstorget.se/Forum-1-3/m62607.html
Här er en sida vi diskuterade detta på.. Håppas du hittar ngt.
Jag har några norska allsånger som jag ev. ska ha på våran fest, men jag har dem inte i datorn så om du skriver din mailadress kan jag försöka skriva dom i ett mail åt dig. Vad för sånger är du ute efter, kaffevisa, välkomstsång eller något annat?
När jag var på bröllop i norge så sjöng den norska solisten två svenska sånger, så jag vet inga norska.
finns en norsk klassisk sång som heter våren som bl a Sissel Kyrkebö (hur det nu stavas via datan) sjunger.
Det är väl ingen precis bröllopssång, men fin är det i alla fall och är det ett vårbröllop kanske det kan passa...
"Hymne på en bryllupsdag" är veldig fin- ganske enkel att sjunga oxo... Kolla vaartland.no och sök på sången så hittar du text, noter och kan lyssna på låten!
finns det inte nån norsk-svensk sång med kajsastina Åkerström??