• Bebbsen05

Är det jätteviktigt med fin bil efter vigseln?

Nu har vi letat och letat och hittar inget speciellt. Jag vägrar lägga ca 3000 på en bil att åka i från kyrkan till festlokalen!
    Är det jätteviktigt med en "fin" bil tycker ni??

• Svar på tråden Är det jätteviktigt med fin bil efter vigseln?
  • ztar

Klart det inte är! Såg ett brudpar som hade smyckat en flakmoppe som han körde och hon satt på flaket, hur coolt som helst :) Med lite fantasi kan man få något jättefint och orginellt utan att det behlöver kosta skjortan!

• Tolin

Jag tycker inte att det är ett dugg viktigt. Ett typiskt bra ställe att spara in ett par tusenlappar. Hade mycket väl kunnat använda vår egen bil om vi inte kunnat låna en annan gratis.

• Jenjo

Ha ha, flakmoppe, det lät faktiskt riktigt festligt! Coolt och väldigt ovanligt!

• Titrania

-skratt- nä. Vi ska åka med brorsan i hans Saab... :) En onödig utgift tycker jag iaf.

• Bebbsen05

ztar
    På balen (när jag tog studenten) kom det ett par på flakmoppe. Och ett par där killen körde tjejen i en utsmyckad skottskärra! :)

• Brud_2005

Vi kommer att kunna låna en bil gratis, men i annat fall hade jag definitivt kunnat tänka mig att åka i vår bil. Min blivande makes föräldrar erbjöd sig att hyra en Rolls Royce till oss, men vi har faktiskt tackat nej till det då ingen av oss ser vitsen med att betala flera tusen för en bil vi inte ens skall åka en kilometer i...

• ztar

En skottkärra lät skoj :9 Men då får det inte vara alltför långt mellan kyrkan och festlokalen :)

• Mischa

Jag var på ett bröllop.Där åkte bruden till festen i en "bröllopstårta".Ingen riktig då Man kan väl åka hur man vill.Bara fantasin och pengarna sätter gränser

• Ann-Sofi

Om det inte spöregnar så kommer vi att promenera från kyrkan till bygdegården där vi ska ha festen.
    Tänkte först ha häst och vagn men det kändes så onödigt när det var så nära till lokalen.

• Bebbsen05

ztar
    Jga hade kunnat funderat på flakmoppe om det inte hade vart så att vi var tvugna att åka genom centrum! ;)

• ztar

Bebbsen
    Det gör ju bara det hela ännu roligre! :) Ingen lär ju missa er eller glömma ert orginella åk :)

• Bebbsen05

Kul att se att det finns de som inte väljer att lägga ut en förmögenhet på att åka från kyrkan. Trodde nästan vi var de enda!
    Men något som slog mig var att jag hade älskat att åka därirån i en sån där liten bubbla med avfällbart tak! Dom är ju så gulliga!

• ztar

Ja! En bubbla hade ju varit ascoolt, en så villjag oxå åka :)

• vixen not a tramp

Det borde ju inte vara såå svårt att ordna fö ren billig penning!
    Annars är det vanligt att man åker veteranbil och det är inte heller så dyrt.

Svar på tråden Är det jätteviktigt med fin bil efter vigseln?