• Hetta

Träff i Umeå tråd nr 3

Startar en ny tråd för Umetjejer!

l i s a:
    Jag antar att du är så glad att du känner för att tacka?
    Vi flyttar till Umeå för att jag har fått en doktorandtjänst där. Känns jättekul men smatidigt lite läskigt. Vänner o släkt trodde ju att vi skulle flytta mer söderut snart (jag kommer från Skåne, min blivande från Blekinge)!

• Svar på tråden Träff i Umeå tråd nr 3
  • Moulin

Nej, det skulle stå att jag själv är storlek 36/38.

• Moulin

Och, måste jag bara tillägga - dessa impulser TROTS att jag redan har "bestämt" mig för en klänning som jag ska sy upp. Jisskors.

• Callimillae

Hahaha, Moulin, jag känner igen det där, hade själv samma känsla när jag provade klänningar oxå. Allt var så fint, även om det inte alls var som jag tänkt mig... Men jag lyckades bestämma mig till slut (fast jag provade några extra även efter jag bestämt mig, bara för att dra ut på prinsess-känslan lite till) ;)

• Moulin

Ja, vad är det som gör att man glömmer allt annat när det kommer till sånna saker? Var ju och provade lite vigselringar också. Alla de hade var verkligen INTE vad jag hade tänkt mig, men nog skulle jag kunnat köpa varenda en jag trädde på fingret där och då!
    Callimillae, vad blev det för en klänning till slut då?

• Lenchen

Jo, jag blev också så när jag provade klänningar. Jag provade även på ställen där jag inte hade tänkt köpa bara för att det var kul. Och dessutom ska man ju aldrig säga aldrig liksom. Ibland kan man ju hitta pärlor på ställen man inte trodde.

men nu blev det ju så att jag syr klänningen istället. Så där kunde jag inte alls prova innan. Tänk om jag syr en klänning och så passar jag inte alls i modellen när den väl är klar. FAst det tror jag inte egentligen Har sytt framsidan nu förresten, så för första gången får jag en känsla för hur det kommer att se ut. Det är nog ungefär samma känsla som du/ni hade. Jättekul helt enkelt!

Men det var lite synd tyckte jag när jag provade klänningar. de hade aldrig storlekar i min storlek, oftast var de tom två storlekar för stora, och då var det så svårt att få en bra bild av hur klänningen egentligen såg ut.

• Callimillae

Moulin - det blev en enkel variant. Med tunna axelband och kort kort kort släp, lite pärlbrodyr på livet och ivory färgad. Den första jag såg... :)

Vad får du för sort?

• Moulin

Callimillae: Ja, jag har hittat ett par klänningar på samma tema. Den kommer nog att bli ganska "mjuk" och romantisk. Jag vill i alla fall ha två lager, det övre lagret ska vara typ genomskinligt (vet inte om tyget kanske heter organza) och draperat. Har hittat en utan axelband och en med band som gåt liksom längst ut på axeln och blir en v-ringning (omlott). Svårt att förklara... Båda hade en tygros också, men det vet jag inte om jag ska ha det.

Nu kommer min karl och säger att jag har utvecklat ett skrämmande beteende (är inne på BT hela tiden) Får lov att avveckla mig härifrån för en stund då...

• Callimillae

Hahaha, ja man är något fast här... måste in och kika med jämna mellanrum! ;)

Din typ av klänning låter jätte fin! Är det nåt i stil med Kik's varianter?

• Hetta

Visst är man virrig ibland! Hade använt "Mjölk" på andra sidor!
    Bröllopsälskaren: Har registrerat mig som "Mjölk" på Familjeliv!

Själv väntar jag nu på min klänning från Kina. Hoppas på att den kommer i början av veckan!

• Moulin

Callimillae: Njae, inte riktigt. "Min" klänning är lite annorlunda än de jag har hittat på Kiks hemsida. (Även om jag tycker att klänningen till höger i annonsen på den här sidan är supertjusig!) Om du går in här:

www.sanpatrick.com/site2005/entrada_index.asp

och klickar på "Barcelona" i listen till vänster och sedan på klänningen längst nere till höger. Den klänningen är inte precis som jag vill ha den, men ganska snarlik. Flera lager och draperat.
    Har du någon bild på din klänning? Den låter jättefin den också. Jag tycker nästan att de lite enklare varianterna är finast, åtminstone föreställer jag mig att de är det på mig. Jag skulle känna mig för fin och obekväm i de allra pråligaste, tror jag. Även om man har sett vissa enorma skapelser som man skulle kunna dö för...

Svar på tråden Träff i Umeå tråd nr 3