• Sarge

Hur funkar Cambridge-kuren ? del II

Dom har stängt vår gamla tråd !!

Hoppas att ni hittar hit allihopa !

Jag MÅSTE bara få dela med mig av min enorma glädje...

Jag har ju sedan länge min brudklänning klar..har haft den i 3,5 år & den är i strl 40.
    Innan jag började med ck så hade jag strl 44-46 & jag trodde aldrig att jag skulle få ha min fina klänning...
    i söndags testade jag klänningen....nervös som f*n...men....
    nu ÄNTLIGEN passar min underbara klänning !!

Målet är nått !!!

TJOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO !!!!

Nu gäller det bara att behålla figuren...men det känns som det minsta problemet just nu..

FAN vad jag är glad !

Kram till er alla !

• Svar på tråden Hur funkar Cambridge-kuren ? del II
  • Mia-76

Stort grattis!

Jag följer din (och de andra Cambridge-brudarnas) kamp på avstånd och jag är imponerad!

• Sarge

Tackar !
    Har du tänkt testa själv ??

• Mia-76

Var lite nyfiken men har valt att testa Viktklubben i stället, vilket hittills funkat utmärkt.

Går det projektet åt skogen finns detta alternativ som en plan B, men jag tror att jag skulle bli galen/folkilsken av att inte äta mat.

Å andra sidan har ju du/ni visat att det faktiskt går att överleva!

• Sarge

Visst går det att överleva...jag kan inte säga att jag lider nämnvärt av denna kur.

• lillamejj

jag började på ren kur för 3 dagar sen!
    och alla som börjat med det säger att dom gått ner några kg i vikt.
    MEN JAG HAR INTE GÅTT NER NÅGONTING ;(
    jag förstår inte vad det är för fel.
    jag äter INTE tuggummi och jag äter bara det som står att man får äTA.

hjälp!!

• lintott

Hej svej!

Här har ni en som insett att jag inte kommer klara av ren kur längre. Jag har varit så trög i huvve och för tillfället läser jag mer än heltid på universitet plus jobbar. Känns som att detta inte håller längre, måste verkligen klara av mina åtaganden eftersom min examen nalkas snart. Så jag kommer att gå över till kombinerad kur nu. Eller jag gjorde det redan i söndags rättaresagt och märker redan att jag fyllt ut kroppen med en massa vätska. Nu sitter byxorna liiite tajtare igen..he he...

Men skam den som ger sig. Det blir kombinerad kur nu med mycket mycket träning istället. Det borde ju också funka, eller?

GRATTIS Sarge!!! Det är ju verkligen superbra gjort alltså. Hoppas du kommer va lyckligast på jorden vid ditt bröllop. Se till att inte svika dig själv nu när du klarat av detta så länge. Jag har också tidigare haft storlek 42-44 och gått ner så jag kan ha 40 nu, så jag vet hur underbart det känns.

Kram!

• Sarge

lillamej,
    misströsta inte...det kommer att "rassla till" helt plötsligt så går du ner....det kan ta några dagar innan kroppen vänjer sig !
    Dricker du ordentligt ?

lintott,
    Jag vet att många förespråkar ren kur, framför den kombinerade varianten, men för mig har det ju, som Ni ser, funkat bra med kombinationen.
    Det hänger ju på VAD du äter, när du väl äter...jag äter inte potatis, ris & pasta utan bara sallad + kött
    det funkar jättera & är gott...speciellt nu närdtbörjar bli vår, så känns det extra fräscht att äta nyttigt plus att man kan ju grilla kött/kyckling/fisk...GOTT & fettsnålt !
    Tränar du dessutom så blir det ju en förstärkt effekt
    man får bara ha i åtanke att dethela tar lite längre tid, men det funkar !

Jag har bestämmt mig för att övergå till riktig mat nu, när mina påsar börjar ta slut..har bara en & en halv kartong kvar, sen ska jag kämpa på med att hålla vikten på "naturlig väg" så att säga.

Lycka till alla!

• lillamejj

åh! hoppas verkligen att det är så :)
    var det samma sak för dig?

ja jag dricker minst 3 liter per dag!
    så det är ju ingen fara eller så :)

• Sarge

Ja, om jag inte minns helt fel så var det så !

En liten "sporre" till....
    Jag var hos min konsulent idag...hade INTE räknat med att jag skulle ha gått ner någonting, så min glädje var stor när vågen visade 72,2 kilo !! sist jag var där så stod den på 74,5
    Jag kan ju inte direkt på stå att jag ansträngt mig särsilt mkt för att tappa de där 2 kilona !

Lycka till, än en gång...det är värt det !!

Kramis
    sarge

• lillamejj

okej!

jag väger mig varje morgon hemma.
    men idag väger jag mellan 68-69. så det går ju jättesakta ;(
    för jag började ju på 70.

• Sarge

lillamej !

Väg dig INTE varje dag, utan ta det typ varje måndagmorgon eller nåt sånt.....det är mkt roligare, för då ser man verkligen resultatet på ett annat sätt.....!

Ett litet tips bara

Svar på tråden Hur funkar Cambridge-kuren ? del II