• FiaLisa75

Brudar i Dalarna / 2:an :-)

Hej tjejer!

Såg att den andra tråden var stängd
    Startar därför en ny för alla brudar i Dalarna, för att bolla idéer eller bara prata lite med varandra!

• Svar på tråden Brudar i Dalarna / 2:an :-)
  • FiaLisa75

Tovan - vad får du betala för håret på hårstället, och vem ska gör det? Ingår det sminkning också eller? Har klippt mig där sen jag flyttade till trakten, så det ligger ju nära till hands
    Vad billiga DH var på maten. Ska ni ha förrätt och efterrätt också eller?

Stockholmsbrud - vad skönt att du är nöjd med floristen och frisören

Pupa - så man får inte ha levande ljus där inne, så synd..... Kan förstå om du inte vill dekorera på lördagen - har säker en massa annat att tänka på då

• Pupa

Fialisa, ja visst är det synd...men samtidigt kan man ju förstå oxå, de har ju lagt ner så mkt egen tid och pengar för att renovera ladan....

Jag hade oxå kollat med DH, men det känndes krångligt...jag minns inte vad, men det var bara en känsla jag hade. Man måste ju tänka på att det inte finns varken kök eller rinnande vatten i ladan...

• Stockholmsbrud i Dalarna

FiaLisa:

Jag får väl återkomma efter bröllopet med rapport om de var så bra som jag tror nu...

Ska i alla fall få hår & makeup fixat hos Karin på Avesta Salongen. Blommorna ska Åsa på Iris blommor i Avesta göra.

Vi var uppe en helg och rekade lite och hade tur med det mesta känns det som, allt blev ungefär som vi hade tänkt och lite bättre ändå.

Tårtan tar vi från Elsa Anderssons kondis i Norberg. Mmm...

Alla stora saker är i alla fall på plats nu (tur, för bröllopet är om mindre än två månader) men vi har typ en miljooon småsaker kvar att fixa.

• FiaLisa75

Stockholmsbrud - har ju ingen erfarenhet av Carin, men jag är väldigt säker på att ni blir nöjda med blommorna - Åsa är så himla duktig!!

Pupa - jag är lite inne på att ha buffé, just av den anledningen att det inte finns något kök, sen känns det lite mer som oss, än en 3-rätters....

• Leksandsbrud

Skurt!

Den bystugan har jag inte sett någon gång. Det finns så otroligt mycket fina små bystugor överallt, trivs något enormt med att tillbringa lite tid i Leksand då och då.

Är du från Leksand? Har du några tips på bra catering eller har du någon erfarenhet av Moskogens catering.

Jag har förresten några gäster som undrar om det finns någon bra frisersalong som är duktiga på uppsättningar. Har tyvärr ingen koll då svärmor är frisör (och upptagen med mitt hår ; ) ) och inflyttad till Leksand nyligen.

Vad ska ni ha för upplägg i kyrkan? Tycker att det är lite svårt just nu då den musik vi tänkte ha inte verkar gå att få till på ett bra sätt utan en hel symfoniorkester...
    Vi ska förresten ha kyrkrodd (hoppas på bra väder) är det något ni ska ha?

Tjingeling!

• Skurt

Leksandsbrud!

Jag har nyligen flyttat till Leksand från Stockholm, så tyvärr har jag inte så stor koll på catering utbudet. Jag har hört att de som hade fiskaffären vid bron inne i Leksand har en cateringfirma som ska vara bra. Tyvärr kommer jag inte på vad den heter, men någon annan Dalabrud kanske vet??!
    Rältagården ska också vara riktigt bra, men jag vet inte vad de har för prisnivå.

Jag har bokat en buss som transport för våra gäster mellan boende-kyrkan-festen-boende.

Nu jagar jag med ljus och lykta efter en duktig och inte alltför dyr fotograf!

Inbjudningarna håller vi också på att fila på, vi tänker göra egna med vackert papper. Förhoppningsvis kan vi skicka dem i veckan!

Hur ligger du och ni andra sommarbrudar till i planeringen?

Kram Skurt

• godissusan

Ngn som vet en billig 0/ bra catering i Borlänge?.....Vi ska ha catering...eller så tänkte vi beställa sellnäsplankan.......kan man hyra bara porslin på en catering isf?.... Vi skall gifta oss 27/8-05.........

• ängsklocka

puffar lite... ifall att nån kan hjälpa godissusan

• Skurt

Rältagården är en catering firma i Rälta utanför Leksand. Jag har blivit bjuden på middag där mina kompisar har köpt kött därifrån. Mer än så vet jag inte men deras hemsida är www.raltagarden.se

Lycka till!

Svar på tråden Brudar i Dalarna / 2:an :-)