• kritvitbrud

sagolikt eller ovanligt...

Vet inte om det är sagolikt eller bara ovanligt. Min blivande man har aldrig kysst någon annan än mig. Ingen av oss har varit med någon annan innan. Vi har varit tillsammans i fem år till sommaren då vi ska gifta oss vilket känns helt rätt.
    Jag ser detta som helt underbart men undrar om jag (vi) är ensam...

Vad mina vänner säger är nog att vi inte är kloka som inte ens har bott i hop. Men för oss föregår kärleken livet. Först finns det kärlek... sen löser vi resten utifrån det.

Är jag naiv, "gammaldags" eller helt enkelt lyckligt lottad?

• Svar på tråden sagolikt eller ovanligt...
  • Tolin

Jag skulle vilja säga "varken eller". I mina ögon är ni varken bättre eller sämre än andra kärlekspar. Har varit tillsammans med min man i fyra år och gift i ett. Känner mig extremt lyckligt lottad trots alla grodor och prinsar jag kysst innan honom. Man behöver inte gradera himmelriket.

• Forsfors

Min sambo har inte heller kysst någon annan, vi har också varit tillsmannas i 5 år, lite mer, men kommer inte att gifta oss förräns 2007, fast vi bor ihop. jag har haft pojkvänner innan honom.

• Tolin

Som svar på dina frågor skulle jag vilja säga:
    - Ovanligt? JA
    - Sagolikt? JA - men inte mer sagolikt än andra som hittat kärleken.

• Ei saa peitää

Varken jag eller min man hade kysst någon innan vi träffades. Han var 19 och 20 och nu har det gått nästan 12 år sen dess. Vi är jättelyckliga tillsammans. Däremot flyttade vi ihop rätt så snabbt för jag skulle nog inte våga gifta mig utan att åtminstone ha bott tillsammans innan men jag har en kollega som inte bott tillsammans med sin kille innan de gifte sig och de har varit tillsammans ännu längre än vad vi har så helt omöjligt att få det att funka kan det ju inte vara.

Gör det som känns rätt för er för har ni varit tillsammans så länge och klarat av att inte flytta ihop så kommer säkert det gå bra med att flytta ihop efter bröllopet också.

• blivande fru J

Ja, visst är det ovanligt, men inte särskilt svårt. Man måste ju inte kyssa någon om man inte vill. Det är ju ett fritt val :) Jag vet inte när medelåldern för första kyssen är, men första sexet är väl dryga 16. Min första kyss var också mitt första hångel och det var när jag var 14 och det var underbart, men trots det blev det aldrig vi och 20-talet kyssta män senare har jag förhoppningvis hittat den jag får kyssas vidare med länge :)

Jag tycker det är lika fantastiskt med kärlek, oavsett om man haft tiotals förhållanden tidigare eller om det är det absolut första. Att hitta kärleken är lika vackert oavsett om man är oskuld eller prostituerad.

• clary

Jag har varit tillsamnas med min sambo i drygt 3 år. Och haft andra kortare förhållanden innan.
    Om jag inte hade haft andra innan min sambo så tror jag inte jag skulle uppskatta honom lika mycket som jag gör nu. Efter de förhållanden som tagit slut så visste jag ungefär vad jag ville ha och vad jag inte vill ha i ett förhållande. Så för mig tror jag att det är var det bästa sättet för mig att hitta min prins =)
    Fast å andra sidan hade den groda jag kysst först varit en prins, så hade jag inte dumpat honom. Och testat om gräset är grönare på andra sidan.

• sara den rara

Jag och min sambo har vart tillsammans i snart två år och ska gifta oss nästa år. Han har inte något längre förhållande bakom sig men det har jag, och jag håller med föregående talare: utan det jag har i mitt "bagage" så skulle jag inte veta exakt vad jag vill ha!

Jag vet att det är många som inte tycker det är ok att "jämföra" med sina ex men jag tycker absolut att det är ok. Speciellt när ens nuvarande är så otroligt mycket mer fantastisk än alla jag tidigare träffat.

*lycklig*

Svar på tråden sagolikt eller ovanligt...