• Bröllopstokiig

När kom er mens efter ni slutat med p-piller

Jag slutade med Desolette för 40 dagar sedan. Eftersom jag gärna vill bli gravid om inte allt för länge börjar jag känna viss oro eftersom jag inte fått min mens ännu. Hur länge har ni fått vänta? Hoppas den kommer snart.....

• Svar på tråden När kom er mens efter ni slutat med p-piller
  • Bröllopstokiig

Min kom aldrig. Jag blev gravid på första försöket! Dock vet jag att det har skrivits en del här om just ditt p-piller och jag har för mig att flera fått vänta månader. Det jag läst som var värst, tror jag var i 8(??)månader, men det är jag inte helt säker på. Men som sagt så har jag hört att man kan få vänta länge med din sort.

• Bröllopstokiig

Det tog ett halvår för mig att bli gravid första gången men andra gången gick det fortare. Då fick jag mens efter en månad och efter ytterligare en månad var jag gravid. Det är nog väldigt olika för alla tjejer.
    Om du är osäker på om du är gravid nu så köp ett grav.test på Apoteket så vet du....

• Bröllopstokiig

Jag fick min mens en månad efter jag slutade med desolett. Den har varit regelbunden sen dess men är tyvärr inte gravid än (vad jag vet...) efter 5 månader.

• Bröllopstokiig

Jag fick min en månad efter jag slutade med p-piller (Trionetta) och har sedan dess varit som en klocka. Jag slutade dock inte för att försöka bli med barn så hur det står till med tillverkningskapaciteten vet jag inte.

• Bröllopstokiig

Kanske skrämmer er nu, men jag slutade med
    p-piller i augusti förra året och jag har fortfarande inte fått mens. Och eftersom vi försöker bli med barn så är det extra jobbigt. Äter "ägglossnings-framkallande" piller nu och hoppas. Har hört att om man är liten o späd tar det längre tid...? Stämmer på mig iaf.

• Bröllopstokiig

Jag har ätit Desolett i 15 år med ett uppehåll tidigare. Förra uppehållet tog det över ett halvår innan mensen kom (såg ut som en svullen gris fram till dess - skitkul..). Nu har jag slutat igen och mensen kom efter 3 veckor! Inte svullnade jag upp heller, vilket känns skönt med tanke på det stundande bröllopet...Och sen blir det barntillverkning för hela slanten!!

• Bröllopstokiig

Jag fick inte heller mensen förrän efter 4 månader och sedan var den oregelbunden som bara den. Går också på en massa hormoner för att få igång "systemet". Jag vill också ha barn.......

Men det är ju så olika och jag berättar inte detta för att skrämmas. Hoppas att det går brat för dig.

• Bröllopstokiig

Jag slutade för 3 månader sedan och har inte fått tillbaka den. Jag har ringt till 2 olika gynekologer som båda säger att det är helt normalt. Men jag oroar mig ändå. Jag är också inne på att försöka få barn.

• Bröllopstokiig

Slutade med P-piller i April för ett år sedan, fick mensen månaden efter som jag skulle. Sedan tog det 4 månader innan den kom igen, och efter den gången 6 månader och nu har den kommit två gånger på rad. Med 40 dagars mellan rum! Jag börjar bättra mig så att säga!
    Och ingen bebis påväg tyvärr! Men vem vet, smekmånaden är ju nära nu!

• Bröllopstokiig

jaa, jag slutade med desolett i augusti förra året, och jag fick väldigt oregelbunden mens de första månaderna, och tills igår, så hade jag inte haft mens på 5 månader! Det kan ta tid, tar det mer än 6 månader ska man söka upp gynekolog, de kan sätta igång mensen.

• Bröllopstokiig

Huvvá, jag känner mig inte något lugnare direkt. Jag som i min enfald trodde att mensen skulle komma på en gång - jag har alltid varit väldigt regelbunden. Det hela gör ju inte att man blir mindre negativ till att någon gång i framtiden börja om att stoppa i sig en massa hormoner...
    Jag har aldrig tidigare så innerligt hoppats på att mensen skall komma....

• Bröllopstokiig

Första året efter jag slutade med p-piller var mensen mycket oregelbunden (3 ggr på ett år), sen började det rätta till sig och nu är det precis "som vanligt" igen.

• Bröllopstokiig

Hur skall jag nu veta.....mensen kan ju komma på bröllopsdagen...eller bröllopsresan... jag hade tänkt att den skulle komma regelbundet så att jag kunde förskjuta den om det behövdes...puh

• Bröllopstokiig

Jag väntade i 18 månader innan den kom efter att ha käkat desolett i 10 år. Under väntetiden blev det ökad hårväxt på köpet...

Nu har jag haft oregelbundet mens i 6 månader, så tydligen är det väldigt individuellet hur länge man måste vänta på mensen.
    Vi planerar inga barn än på tre månader (gifter oss i augusti) så jag tar det så lugnt som möjligt och undviker att tänka på´t.

• Bröllopstokiig

Jag slutatde i september, fick mens efter en månad, sen dröjde det två månader mellan gångerna och nu är det nästan 3 månader sen sist..det går inte på rätt håll om man säger så. Har också lite funderingar på barn så det känns inte direkt kul att vara såhär oregelbunden.

Svar på tråden När kom er mens efter ni slutat med p-piller