• Fannie

Tror ni att jag kommer lyckas?

Hejsan.
    Jag är 17 år, 166 cm lång och väger 53 kg.
    Jag ska åka utomlands i sommar och vill gå ner till 45-46 kg. Alltså vill jag gå ner 7-8 kg. Jag kommer att gå på en diet i 13 dagar. Då ska jag äta youghurt till middag ungefär 7 dagar. Vissa dagar äter jag 2 kokta ägg och en hård macka till. Och resten av dagarna äter jag den maten som mamma och pappa lagar. Och jag går stavgång eller går vanligt minst en gång om dagen. Äter mycket frukt, och dricker mycket vatten. Äter inget godis. När jag bli sugen på något snacks tar jag en isbit och suger på. Tror ni att jag kommer lyckats att gå ner under dessa 13 dagar?

• Svar på tråden Tror ni att jag kommer lyckas?
  • Amris

Jag tycker ABSOLUT inte att du ska försöka gå ner 7-8 kilo!!! Jag är lite kortare än du och väger lite mindre, men får alltid höra att jag är FÖR smal. Det låter inte som om du behöver gå ner någonting och den där dieten du skriver om låter inte hälsosam. Kroppen behöver varierad kost! Om man svälter sig så som du beskriver under en kort period kommer du att gå upp i vikt lika fort igen när du börjar äta "vanligt" igen. Och ingen människa mår bra av att leva så som du beskriver under en längre period... Vill man gå ner i vikt och sedan hålla den vikten är det bästa att göra det långsamt och dra ner på lite i taget. Men var försiktig!!! Dessutom är du bara 17 år och knappt färdigvuxen.

• Fannie

Men det där är en diet som många prövat på. Och efter att dom hållit på med dne i 13 dagar så får man inte göra om det inom ett halvår. Och jag äter mycket frukt och dricker mycket vatten, och äter vitaminer. Så jag får i mig det jag behöver ändå. Och vissa dagar äter jag ju faktiskt det som mina föräldrar lagar. Sen äter jag gröt till frukost, och när det är skola äter jag lunch i skolan och på helgerna äter jag någon macka eller liknande till lunch. Sen kör jag med laxeringsmedel ca en gång var fjärde dag. Också äter jag Äppelcider vinäger och brustabletterna "Viktkontroll".

• Tolin

Du får ingen mat av mig i alla fall!

• blivande fru J

13 dagar är för kort tid för 7-8 kg, du är för ung för att gå ner i vikt och du väger redan för lite. Motionera för att det är roligt och ät ordentligt så hittar din kropp sin jämvikt. Laxermedel är livsfarligt! Liksom vätskedrivande medel. Du skulle nog behöva prata med någon, skolsköterska eller kurator tex. De kan ge dig bättre hjälp.

• Maysan

Jag är också 166 cm lång men min idealvikt ligger på ca 58 kg. Jag känner några som provat dieten du skriver om. En svimmade och ingen av de andra har hållt sin vikt.
    Så mitt tips är att du måste strunta i denna diet.

• SYL

vem ar sa puckad sa hon (han) bantar med laxermedel..? skaffa en hobby istallet.

• Mastermind

Du kommer garanterat att gå upp alla kilon igen, om inte fler. Så förstör inte ditt liv genom att börja jojobanta, låt din kropp få vara ifred och må bra. Du ska trots allt leva "i" den resten av ditt liv..

• Pepsie

Men snälla vad pysslar du med? Jag är 160 cm lång och i din ålder vägde jag 52 kg. Jag såg så mager ut att nyckelbenen stack ut och jag såg allmänt tunn ut. Och då är du ändå 6 cm längre?? Du har garanterat inget du behöver gå ner. Ät sund mat och rör på dig i lagom mängd, det är det din kropp behöver.

• Mrs. Robinson

Kan bara halla med ovanstaende inlagg...

Kan ocksa tillagga att vitaminer inte borjar "fungera" dvs. upptas av kroppen forran efter dagligt intagande i sex manader.

• ztar

Med tanke på att ditt BMI är 19,2 så är du redan underviktig och kommer att må dåligt om du går ner mer. Antingen har du ätstörningar eller så är du ett troll, och inget av det är ju särskilt bra....

Svar på tråden Tror ni att jag kommer lyckas?