• Magga

Vigselförrättare i Kungälv?

Nu lutar det åt vigsel i Kungälvstrakten. Är det nån som känner till de borgerliga vigselförrättarna där, och som kan ge nåt tips? Det handlar om en utomhusvigsel, så det måste vara nån som tycker att det är kul att lämna rådhuset...

Även varningar tas tacksamt emot!

• Svar på tråden Vigselförrättare i Kungälv?
  • Magga

Finns det ingen som har gift sig borgerligt i Kungälv??? Snäääääälla?

• Dallandra

Hjälper till att *puffa* lite..

Ska själv gifta mig i Kungälvstrakten men kyrkligt.

• lilla moomin

Hej!
    Vi ska gifta oss borgerligt fast i Marstrands Rådhus..så de har kanske andra vigselförättare där..
    Vi ska ha en som heter Rigmor Nilsson eller nåt sånt...hon verkade lite mesig men vi får väl se hur hon är..

• Magga

lilla moomin: Mesig är kanske bra? Så får man som man vill!

Jag kikade lite på Kungälvs hemsida, och som jag fattade det så är Rigmor Nilsson bara den som håller i bokningarna på Marstrand, inte vigselförrättare. Men jag kanske fattade fel?

Hursomhelst, det borde vara samma för Kungälv och Marstrand, det är samma kommun. Väl?

Här är i alla fall hemsidan där jag hittade lite info:
    www.kungalv.se/t/Page____437.aspx

Dallandra, tack för puffen!

Nån annan som vet nåt??

• lilla moomin

ja, du har nog rätt...det är nog bokningstanten som vi pratade med ;) hihi.
    Jaja, vi har inga direkta krav på vigselförättare.. det tar ju bara 3 minuter så..Haha

• Magga

lilla moomin:

Nu har jag ringt och bokat en förrättare trots allt - fast jag vet inte vem det blir ännu. Jag försökte få damen på sekreatariatet i Kungälv att säga vem som var trevligast, men det gick inte! Hursomhelst, vi har en utomhusvigsel med sång och sånt, så vi hoppas väl att den som tycker att det är okej att lägga en lördagkväll på att förrätta en sådan är trevlig per automatik.

• Magga

Sekretariatet ska det stå, förstås. Jag slant visst!

Svar på tråden Vigselförrättare i Kungälv?