• redangift

Tandläkaren!!

Fick en inte så kul chock idag! Har inte haft hål sedan jag var liten, när jag var hos tandläkaren idag visade det sig att jag måste rotfylla två tänder och laga två... Ni kan ju tänka er vad det kostar... Vi har redan skulder upp över öronen... Blir galen på att tandvård har blivit en klassfråga!!! Nu är frågan, telefonlån och kronofogde eller tandlös vid 30??? För många måste det ju vara så? Lyckligtvis har jag möjlighet att låna privat, men ett lån är ett lån...

• Svar på tråden Tandläkaren!!
  • SYL

har allt detta hant pa bara ett ar???

• redangift

Nej, går bara vartannat år då jag aldrig haft problem tidigare...

• SYL

aha.. attans da... trist att helt plotsligt fa "allt pa en gang".. jag har inte heller haft hal pa lange, formodligen delvis tack vare att jag flitigt anvander tandtrad o munskolj, daremot biter jag av plomber da och da, fast det blir inte sa dyrt att fixa, puh!

• dala82

Usch ja, jag drog mig för att gå till tandläkaren förra månaden, hade inte varit där på 1,5 år och mina tänder är ganska känsliga. Men jag hade bara en början till ett hål, så jag behövde inte punga ut så värst mkt pengar...Hade skjutit upp tiden flera ggr, är lite halvskraj för de där vitrockarna...;)

Svar på tråden Tandläkaren!!