• *princess*

p-piller problem

Jag käkar p-piller och har gjort det i knappt ett år. Det har funkat sådär bra. Mensen brukar komma några dagar innan kartan är slut. Det som är jobbigt nu är att det fortfarande är sju piller kvar, men i helgen kom mensen, inte störtblödning, men iaf blod. Jag glömde ta pillret på lördag kväll, men tog det på söndags morgonen istället. Det var då som blödningarna kom, och de håller fortfarande på. Nu vet jag inte om jag ska göra uppehåll och börja knapra igen om en vecka... Men jag vet inte. hur jag ska göra...

• Svar på tråden p-piller problem
  • Amris

Jag råder dig till att inte göra något uppehåll utan fortsätta att äta precis som du brukar. Trots att du missade en dags piller, så ska du kunna ta igen det dagen efter precis som du gjorde. Dock skyddar de inte som de ska den närmsta veckan!

• Nightingale

Har du p-piller med 21 eller 28 tabletter?
    Har du en 28 tabletterskarta ska ju mensen komma innan pillren är slut.

Annars tycker jag du ska kontakta barnmorska, det finns somliga människor vars kropp inte tar upp hormonerna och i och med det får rubbade menstruationer och kan bli gravida iallafall. Detta är extremt ovanligt men jag vill iallafall nämna det.

Svar på tråden p-piller problem