• tohigh

vikt nedgång

JAg är en äldre (tant) på snart 60 år som ska bli sambo på äldre dar, jag ska flytta från Västerbotten till Hälsinglang.(Stocka)
    Jag behöver gå ner i vikt, men har en dålig karaktär.
    Op bort vänster bröst på grund av cancer, så ska nu op in ett inplantat.men måste gå ner i vikt minst 10 kg. så jag behöver råd och stöd.. kan ni hjälpa mej

• Svar på tråden vikt nedgång
  • Leone

Hej tohigh,
    Jag rekommenderar viktvaktarna, de ar valdigt bra pa att stotta och peppa och ge sma tips pa hur man kan laga sin vanliga mat med lite andra ingredienser och fa en mycket nyttigare maltid. Jag har varit medlem i over ett ar (langsam viktnedgang men nu ar jag pa mal) och jag lar mig fortfarande nat nytt varje vecka! :)
    Grupperna ar oftast valdigt blandade med folk i alla aldrar och de moten jag har varit pa har alltid en trevlig stamning, alla sitter ju i samma bat sa det ar ingen som kritiserar eller ifragasatter, tvartom vill alla hjalpa.

Annars ar det svart att ge rad eftersom det beror pa hur din situation ser ut. Ater du mycket gronsaker nu? Annars, forsok att ata enligt tallriksmetoden - fyll halva tallriken med gronsaker, en fjardedel kott/fisk och en fjardedel ris/potatis. Da far du i dig mycket nyttigt och blir matt pa gronsakerna och det ar svart att ata for mycket.

Ater du mycket fikabrod? Det ar nat du kan dra ner pa i sa fall. Ett knep ar att bestamma vad du verkligen tycker om och at det da och da, men strunta i resten. Tex alskar jag kanelbullar men jag bryr mig inte speciellt om smakakor och vaniljbullar, alltsa tackar jag nej om jag blir bjuden pa smakakor eftersom jag hellre sparar min kvot av 'gotta' till en kanelbulle. Hoppas du forstar vad jag menar. Da finns det heller ingen anledning att ha tex smakakor hemma, om det annars blir sa att jag bara gar och smasnaskar pa dem fast jag inte gillar dem.

Lycka till - och grattis till samboskapet! Visst ar det harligt nar man har hittat ratt. :)

Svar på tråden vikt nedgång