Transport till gäster?
Från kyrkan till lokalen där middagen hålls är det ca 2 mil. Måste man ordna transport för gästerna dit eller kan man förvänta sig att de ordnar det själva?
Från kyrkan till lokalen där middagen hålls är det ca 2 mil. Måste man ordna transport för gästerna dit eller kan man förvänta sig att de ordnar det själva?
puff puff
jadu.. det där funderar jag också på..
det e nog eg upp till er..
skaffar ni inte transport så har de ju inget val ;)
antar att bästa sättet är att iaf prata med några av era närmsta och se vad de tycker.. så kan de sedan kanske också hjälpa till att sprida vidare hur det blir..
Vi har beställt busstransport av den anledningen att folk ska kunna välja om dom vill ta ett glas vin till maten...Och att det är både dyrt och svårt att få taxi på natten ute på landet
men hur ska jag göra då tex? min släktingar kommer från alla håll och kanter...
Är det bara 2 mil tycker jag att gästerna kan fixa transport själva. Men har ni budget för det och inte allt för många gäster så kan ni ju hyra in en buss. Men tänk då på att gästerna antingen måste åka hem samtidigt eftersom "bussen går då" eller fixa skjuts hem. Nä jag tycker nog att de får ta sig dit själva, men det är jag det. Jag kommer att ställas inför samma problem när jag och min kille gifter oss.
Vi bor långt ifrån så dom flesta kommer att bo i tätorten...Sundsvall och då utgår bussen därifrån för att sen ta gästerna till kyrka och sen vidare till festplatsen som ligger ca 2 mil från stan...sen hämtar den på natten oxå...
Ska alla dina gäster åka hem på natten eller??
Mina??
Vi har inte fest med dans, så vi bryter kanske upp inte alltför sent. Vi ska själva ha vår bröllopsnatt på det stället vi käkar på, och vill folk sova över kan de göra det.
Jag tycker att det är trevligt med gemensam transport men det är självklart inget måste. Om det inte finns någon gemensam transport tycker jag att det bör framgå i inbjudan (eller infobladet om man har ett sådant).
Vi har inte heller ordnat med transport för gästerna. Tycker precis som Bubblan_73 att det är en lite onödig utgift. (Tycker det kostar "onödigt" mycket ändå fast vi försöker hålla en ganska låg budget och inte har bjudit så många gäster.)
Vi kommer inte heller att ha så mycket alkohol, skål för brudparet, vin till maten och avec till kaffet.
Nikita14 - Vad kul med någon till från S-vall. När och var ska du gifta dig?
Tittan
Vi gifter oss i Selånger kyrkoruin på midsommarafton... Är du oxå från Sundsvall??
Vi får betala 2800:- för 77 platser... Vi har bestämt att ta 150:- av varje familj och sen så står vi för det som fattas...:D
Kultbil.nu
Du vet förstårs policyn för egen reklam!!!
Nikita 14, blev lite nyfiken då jag såg att du gift dig vi selångers kyrkoruin, betalar man för att gifta sig där eller vad var summan 2800:- du hade angett?