Inlägg från: Vendela & Carolina |Visa alla inlägg
  • Vendela & Carolina

Att sluta röka , vad händer.......

Det stod i någon brochyr från apoteket att man har högre ämnesomsättning som rökare. Så för att inte gå upp i vikt ska man minska sitt dagliga intag med ca 2 smörgåsar (stod det alltså) för att behålla vikten.

Jag gick nog upp ett par kilo, fast de kan man ju med lite god vilja gå ner sen när man blivit rökfri om man vill. Jobbigt att göra allt på en gång lixom.

/Carolina

• Vendela & Carolina

Men vad irriterande med smileysarna som kommer när man inte vill.

• Vendela & Carolina

Jag har nog inget bra tips. När jag slutade att röka (efter 11 år som rökare) samlade jag en massa motivation, pratade inte med någon om det och sen bara la jag av. Och så kändes det som att jag levde i en bubbla i ca 1½ månad. Jag vågade inte tro att jag slutat, jag kollade på alla människor omkring mig om de rökte eller inte.
    Nu är jag bara SÅ glad ( 5 månader senare )för att jag slutat. Alla pengar man spar och så sund man känner sig! :) LYCKA TILL!

• Vendela & Carolina

Julius:
    Tja...jag brukar faktiskt röka vattenpipa när jag är på fest :) Ute på krogen har jag klarat mig hittills. Jag tror att när man slutat röka smakar ciggen ap-äckligt. Jag försöker tänka på det, att det inte alls skulle vara gott.
    Men efter 1a juli är det ju rökförbud på krogen!

Svar på tråden Att sluta röka , vad händer.......