• jambasi

ingen mensvärk

Hej!

Jag brukar alltid ha väldigt mycket mensvärk, jag måste äta ipren för att stå ut. Nu har jag haft mens två gånger utan någon mensvärk alls. Jag har dessutom haft ont i äggstockarna till och från hela månaden.

Nån som känner igen det?

• Svar på tråden ingen mensvärk
  • netten23

Hej! Visst är det jobbigt med mensvärk!:)
    Men jag har faktiskt provat Pronaxen, fråga din gynläkare, den funkar super bra!!! jag har oxå så där ooooont!!!men efter jag fick dem tabl går de jätte bra!:) Jag har oxå jätte ont i mina äggstockar en till två veckor innan mens brukar hjälpa lite att ha en sån där värme kudde på hoppas att du kommer få nån hjälp!:)

• Forsfors

Jag har tidigare varit tvungen att ta 2 tabletter tradolan/dag (som är en väldigt stark morfinliknade tablett som man blir helt borta av) i kanske tre dagar förut när jag haft mensvärk och har det senaste året kunnat trappa ner till bara ipren och kanske en halv tablett tradolan under hela perioden. Det är konstigt att man blir orolig när mensvärken blir mindre eller försvinner, men det är nog bara att glädja sig och njuta av att slippa ha ont.

• Genus

Japp, tänkte samma sak. Om man brukar ha mensvärk och sen helt plötsligt inte har det men däremot sån värk som du beskriver kan man vara gravid. Göra ett test kanske? Man kan vara gravid även om man får mens, då brukar den dock inte vara lika riklig som vanligt. Har du haft mindre mens än innan, när du hade ont?//G

• Leone

Min mensvark varierar fran gang till gang, liksom mangden - laste nanstans att menscyklerna kan folja en 'ubercykel' sa att tex var fjarde mens ar extra riklig och smartsam och sen ar den efter det mycket lindrigare - stammer absolut inte pa alla men pa mig ar det faktiskt sa. Problemet ar ju att jag har kort minne och inte minns hur min mens var for 4 manader sen...

Sen kan det kanske vara sa att du ar gravid, men da borde val mensen vara annorlunda = mycket mindre blod an vanligt? Eller?

• Forsfors

spännade, är du gravid, jambasi ? *nyfiken*

Kom på en till sak, du kanske inte har haft riktig ägglossning på några måpnader? Tydligen så har man inte ägglossning varje månad. När jag hade min cysta så hade jag ingen ägglossning och då försvann nästan all mensvärk när jag väl hade mens, men har du ont i äggstockarna så borde du ju ha ägglossning eller kanske vara gravid, vad vet jag. jag hade också ont i ena äggstockennär jag hade cystan, så jag trodde att jag hade ägglossning jämt ungefär.

Svar på tråden ingen mensvärk