• Marskalken

Svensexa i Uppsala

Det har skrivits en del om möhippa, men vad passar för en svensexa. Jag antar att magdans kanske inte är det bästa alternativet (eller)?
    Kom med förslag.

• Svar på tråden Svensexa i Uppsala
  • MJB

Gocart kanske, eller bowla på Bowlaget eller menar du lite mer vågade saker?

• Marskalken

Gärna något annorlunda, och vågat.
    Har tittat efter segelflygning, skärmflygning osv. Hittade även en bogserbåt man kunde köra. Måste ha lite häftiga alternativ att presentera för de andra, och sen får man fylla ut med "det vanliga".

• halstabletten

-Laserdome
    -paintball (dock inte alltför nära bröllopet, bruden lär inte bli glad om hennes blivande har världens blåtira på den stora dagen :))
    -basta + badtunna+öl
    -fallskärmshoppning om ni är beredda att spendera lite mer, dock inte så kul om brudgummen är höjdrädd :/
    -Karaoke
    -Vet ej om det finns söderut, men sådana där tävlingar där man skjuter lerduvor, skjuter med pistol mot piltavla osv.

• mli_b

Forspaddla i Fyrisån genom Uppsala

Femkamp på Fyrishov

• mli_b

Middag på Trattoria commedia (tror jag att restaurangen heter) eller Svenssons och därefter bowling på Bowlaget.

• mli_b

Flyga med lågprisflyg till Malmö och tillbringa dagen i Köpenhamn. Det fick min man göra på sin svensexa.

• Marskalken

Tack för alla förslag.
    Ska kolla runt lite.
    Många aktiviteter ligger tyvärr långt utanför Uppsala, och vi vill inte att det ska gå en massa transporttid. Funderar på 5-kamp i Fyrishov eller bowlaget, och sedan forspaddling genom stan ner till kajen. Därifrån blir det bogserbåtsfärd ut till någon herrgård där man lägger bastuflotten. Efter middag på herrgården så blir det bastu och grillfest resten av kvällen. Allt i ett streck, utan omvägar.

• Ananas

Du har ju också höghöjdsbanan i Alnäs i Sunnersta och gokart plus femkamp m sumodräkter mm i Boländerna.

Annars låter dina planer som en riktigt kul sexa! :)

• habitus

Var får man info om forspaddling genom uppsala???

Svar på tråden Svensexa i Uppsala