• Zofia

Hårborttagning

Jag undrar om det finns någon med bra tips när det gäller hårborttagning kring bikinilinjen? Jag blir aldrig riktigt nöjd. Rakar jag får jag små utslag samtidigt som det blir rött och gör ont. Silkepilern ger iof bra resultat men det gör så himla ont att jag drar mig för att använda den. Och jag har aldrig riktigt fått hårborttagningskrämer att funka bra. Vad ska jag göra? Några tips, snälla

• Svar på tråden Hårborttagning
  • *Galadriel*

vaxa! bäst resultat, går fortast och är hållbarast! och det gör inte ont heller.

• Kian

Åh, jag har världens bästa tips för dig!

Laser. (ej att förväxla med IPL, den lika dyra men mer skadliga metoden)

Det är en permanent hårborttagningsmetod som är både effektiv och billig. Vaxning kostar ett par, tre hundra bara för bikini varje gång och förutom att du måste ha minst fem millimeter hårväxt innan du kan vaxa, riskerar du inåtväxta hårstrån och hårsäcksproblem precis som vid rakning.

Jag håller just nu på att ta bort hår på City Laser i Göteborg, och jag är helt lyrisk!

http://www.citylaser.se/ <- här hittar du mer info

Det är enkelt, gör mindre ont än vaxning och är sååå värt pengarna. Hejdå rakhyvel, Silképil, vaxkladd och hår :)

Jag körde bara vax innan, men de där en eller två veckorna när stråna var på väg ut igen gjorde mig alltid galen. Inåtväxta hår, stubb och stress.. (och eftersom jag är en tjej med mycket hår så var det varken billigt eller snabbt gjort att vaxa)

Nu åker jag till Gbg en gång var sjätte vecka ungefär och känner mig som världens vackraste kvinna

• Ankis88

IPL använder jag och är väldigt nöjd med det. Har varit där två gånger och ser resultat redan.

Men TS skrev detta för 6 år sedan så att jag antar att hon har redan löst sitt problem. 

• Aniara4

Men det kan ju finnas fler som går och funderar på samma sak!

Jag tänker planera in en rejäl vaxning en vecka innan bröllopet ungefär. Men att säga att det inte gör ont är... vilseledande:

• Ankis88
    Aniara4 skrev 2011-03-17 19:39:19 följande:
    Men det kan ju finnas fler som går och funderar på samma sak!

Jag tänker planera in en rejäl vaxning en vecka innan bröllopet ungefär. Men att säga att det inte gör ont är... vilseledande:
    " target="_blank">

Haha jag vill inte ens kolla videon....
    Jag brukade vaxa, men jag har problem med inåtväxande hår, så mycket att jag fick en cysta och behövde opereras (ingenting allvarligt så klart) för att ta bort den.
    Efter det har jag rakat bara, men det varar ju så kort, och så många röda prickar även om man använder RFSUs produkter mot det...
    Jag hörde att IPL var bra av flera människor, och jag testade.
    Jag märkte resultat redan efter en gång, det känns skönt. Och verkligen skönt att aldrig behöva vaxa/raka mer där. Armhålorna kommer jag att göra kanske nästa år, jag vill kunna vaxa dem till bröllopet och man kan inte vaxa om man har använt IPL men inte blivit klar med det.

Det behövs tydligen runt 8 gånger, men bikinilinjen och armhålorna är lättare att fixa, så runt 5-6 gånger, varje 6 veckor. 
  • In Wonderland

Laser är toppen för alla er som är trötta på hårväxt! Jag har gjort laser i armhålorna och bikini/brazilian. Efter sex gånger är nästan allt borta - permanent borta! Visst det är dyrt, men så värt det! Den metod jag använt  fungerar dock bara på mörka hårsäcksrötter och ljus hy.

• bröllop20110702

Ipl! Det är tvärt om ej skadligt för huden som laser kan vara. Har fått väldigt bra resultat efter 4 ggr, i princip borta. Googla det:)

Svar på tråden Hårborttagning