• Paddy_9

Snälla Hjälp

Hejsan det har gått 9 dagar sen jag opererade min näsa och min nästipp är så FET/Tjock fan jag vill inte ha potatis näsa är det svullnaden?

För inte kan man få tjockare nästipp än man hade innan operationen? + att doktorn minska lite på tjocklecken på nästippen...

jag är skitskrajj att jag får potatisnäsa plz help

• Svar på tråden Snälla Hjälp
  • NokGroda

ring din läkare och fråga?

• Paddy_9

jag ringde och han sa det är ingen fara det är svullnaden så jag fråga hur det var när jag var klar med opetaritionen dem sa dem blev jättefin inte tjock eller något rak osv.. får la lita på dem!
    sen frågade jag om näsan kan bli tjockare än den var innan operation dem sa nej finns inte nån chans.. ohh det värmde mig!

• NokGroda

Paddy_9: men va bra då! tyckte väl att nio dagar lät lite lite för att all svullnad skulle vara borta, men jag har ingen som helst expertis så jag kunde inte påstå något =)

• *Vårblomma*

Det kan ta 6 mån innan svullnaden är helt borta, då menar jag INTE att du ska gå med den stora näsa du upplever att du har nui 6 mån. Utan att det gradvis släpper, så oroa dig inte!! Ge det några dagar till så kommer du bli jätte fin!!

• Paddy_9

Vårblomma

jag vet att det tar upp till 6 månader innna hela svullnad lagt sig och att det mesta går ner inom första månaden så jag måste ha tålamod :) såg en bild på en tjej som operera sig hon hade typ som min näsa efter 8-9 dagar sen såg nästa bild dag 17 då hade svullnaden gått ner ganska mycket. Tack!

ha de fint!

• *Vårblomma*

Paddy_9

Hur ser näsan ut nu??
    Är du nöjd??

Lycka till!!

• Paddy_9

vårblomma

näsan ser rätt bra ut förutom att den fortfarande är uppblåst men svullnaden har gått ner lite.

jag vet inte jusst nu vi får se om typ 10 dagar om jag är nöjd!

ha de bra!

• *Vårblomma*

Men hallå!!
    Det ser ju hur bra ut som helst!!

Om jag inte visste så skulle man tro att det var det klara resultatet. Det kommer bara bli bättre och bättre!!

Hurra, vad kul!

• Paddy_9

Vårblomma

hehe det tycker du va? Tack :)
    ja det kommer bli bättre men kommer de bli mycket bättre och näsan blir mindre när svullnaden försvinner?

kraam!!

• Blondis42

Jag har oxå opererat näsan för ca drygt 2 veckor sen och jag är ganska svullen över hela näsan men mest vid nästippen. Det går naturligtvis bort men som en del skrivit kan det ta upp till sex månader innan svullnaden är borta helt.

• Paddy_9

blondis42

asså det har du.. va kul hoppas det gick jättebra=) har gått 15 dagar sen jag operera mig och svullnadn har börjat gå ner fast mkt segt.. har du inte msn så kan vi snacka det vore trevligt!

ha de fint

Svar på tråden Snälla Hjälp