4 juni; vad har ni kvar..?
Ni som gifter er nästa lördag (..!!), vad har ni kvar? Har ni mycket inbokat innan bröllopet, gör ni något tillsammans för att komma ifrån planeringen lite?
Ni som gifter er nästa lördag (..!!), vad har ni kvar? Har ni mycket inbokat innan bröllopet, gör ni något tillsammans för att komma ifrån planeringen lite?
Vi ska fixa musiken själva, spellistor i datorn. Det har vi tänkt fixa nästa helg.
Köpa lunch till dagen efter till dom som kommer närvara när vi öppnar presenterna. Packa resväskorna till bröllopsresan. Fixa material till bordsdekorationen och göra den. Känns som vi börjar få kolla på läget nu. Annat var det innan denna helgen, då hade vi näst intill panik över hur mycket vi hade kvar att ordna, men har hunnit med det mesta.
Jag svarade visst inte på hela frågan. Vi har inget annat planerat innan bröllopet förutom tid hos frisören för folieslingor och färgning av ögonfransar och bryn. Tid för att komma ifrån och göra något mysigt kommer vi inte att få. Min m2b åker på konferans mån-tor nästa vecka.
Vi ska ringa till och träffa fotografen, ringa prästen och ändra på vigselupplägget lite, eftersom han nestämde allt när vi träffades och att vi inte vill ha det så...
Bränna skivor till festen, köpa godis, förrättsgrejer & snacks till festen, hämta klänningen som är hos sömmerskan är kvar att göra.
Dagen innan ska vi duka, pynta och förbereda maten.
Men det känns som det är under kontroll i alla fall, även om jag börjar bli lite nervös och pirrig.
Vi har mest bara småsaker kvar att fixa, men jag gissar att jag kommer att komma på mer saker! Har dock ingen brudbukett ännu och ingen i sikte riktigt... Vill ha liljekonvaljer bara i buketten, och måste vänta ut vädret lite för att se hur det blir med dem! Än så länge verkar det lovande, men om det slår till och blir riktigt varmt så kanske de hinner blomma över? Å så får vi knata runt och leta konvaljer hela dagen före! :)
vi gifter oss 5 juni och just nu känns det som om jag/vi har läget under kontroll... jätteskönt!!
kolla på min lista om det är något jag/vi glömt...
vigselförrättare
vigselplats - utomhus
vigselplats - inomhus ifall det regnar
vigselprogram
musik under vigsel
ringar
brudbukett
brudgummens kläder
brudens kläder
tärnas kläder
lokal för mottagning efter vigseln
tårta etc under mottagningen
på kvällen blir det fest för släkt & vänner...
lokal för festen
meny för middagen, med förrätt, huvudrätt samt efterrätt
musik
alkoholen köper vi på fredag
puffar och undrar hur det går för er...
Vi är klara, ska samla in grejor till dukningen på måndag bara och mangla servetterna i morgon.
På onsdag kör vi upp med bilen full av grejor, dukar fredag, kör hem söndag, tvättar och packar på måndagen och sen åker vi på bröllopsresa och njuter av bryssel och varandra..
bröllopsdags, så härligt
själv åker vi på fredag 3 juni till det ställe där vi ska gifta oss den 5 juni, på söndag åker vi hem och min sambo jobbar hela veckan och på fredag 10 juni åker vi på 60 års fest...
inte förrän midsommar blir det tid för oss att ha ledigt å njuta av varandra