Någon med erfarenhet av antidepressiv medicin?
Jag unbdrar om någon här har erfarenhet av dessa medel och hur de påverkar lusten mm. Tacksam för alla inlägg i detta ämne.
Jag unbdrar om någon här har erfarenhet av dessa medel och hur de påverkar lusten mm. Tacksam för alla inlägg i detta ämne.
Lusten? Sexlusten, eller? När jag åt Zoloft så hade det ingen påverkan på min sexlust.
Kanske ska tillverka att Zoloft inte påverkade mig på något sätt alls, öht. Sånt där är ju dock olika för olika människor; vad deras depression beror på och hur pass lättpåverkade dom är.
Jag vill höra hur denna sortens medicin påverkar oss på olika sätt och era erfarenheter.
Man har ju hört att sexlusten kan påverkas.
Har tidigare lidigt av minskad sexlust av olika skäl men den har äntligen kommit tillbaka så jag vill inte att den ska minska igen.
Mastermind, så du fick inga påtagliga biverkningar eller? Vill du, berätta gärna lite om din sjukdomshistoria. Men självklart helt upp till dig.
Tack på förhand!
jag har ätit många olika preparat i flera års tid o vissa tappade jag lusten av o vissa hände inget alls med lusten...
Sista gången jag åt fick jag äta Zeroxat.. där hade jag kvar lusten MEN det var lite svårare att få orgasm.. men hela lusten fanns kvar lika stark som innan..
min yngsta son blev till under tiden jag åt Zeroxat...
Jag har flera bekanta som ätit antidepressiva mediciner, och lusten (och för killarna inte helt förvånande potensen) påverkades negativt av medicineringen.
melie - Lite kortfattat: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m1036830.html (andra svaret i tråden)
Hej!
Min pojkvänn kallar mig för nymfoman... trots att jag äter Efexor... Undrar hur det kommer att bli när jag slutar..!?
Har ätit den medicinen i två omgångar nu, och nu den sista gången i ca 7 månader!
Har haft en återkommande depression, där jag först prövade andra antidepressiva medel. (kommer inte ihåg nu vad de hette...) Förra gången prövade jag också några olika, men för mig är det bara Efexor som drar upp mig ur mörkret!
Medicinen fungerar utmärkt, och jag är jättenöjd. Inga biverkningar och ljuset har kommit tillbaka!!!
Antidepressiv medicin kan påverka alla människor olika, och som många andra mediciner kan även dessa ge en rad biverkningar som minskd sexlust, viktökning, torra slemhinnor m.m.
Särskilt män kan uppleva att njutningen "avtar" när dom äter någon form av psykofarmaka.
Ofta så kan man få "se förbi" biverkningarna av medicinen eftersom man behöver äta dom för att hålla sig över ytan och bli jämnare i sin depression eller vad det nu kan tänkas vara...
Käka de Zoloft i et par år.
Lusten var det inge fel på men kunde inte få orgasm lika lätt som innan.
Frugan tyckte det var synd om mig men samtidigt glad då hon kunde njuta av mitt stånd hur länge som helst. :D
För att sedan få det att gå för mig fick hon minsann lägga manken till och det var ju inte helt fel... hi hi
Jag at antidepressiv medicin under drygt ett ar, men jag slutade pga problem med sexlusten. Den forsvann helt och jag kunde inte fa orgasm hur mycket jag/vi an forsokte.
Har ätit många olika antidepressiva mediciner i flera år. I perioder har jag haft sämre sexlust, men det beror förmodligen inte på det. För då och då har min lust varit enorm. Däremot har jag alltid haft mycket svårt att få orgasm. Jag åt antidepressiva när jag hade sex första gången och har ätit sen dess. Visste faktiskt inte att det kunde bero på det. Det kan ju hända att det inte gör det heller. De flesta kvinnor kommer inte så lätt. Det är mer ovanligt med kvinnor som inte har svårt att få orgasm, enligt vad jag läst.
Jag har tagit Remeron-S för min återkommande depression och min sexlust minskade avsevärt. Dessutom gick jag upp nästan 8 kilo i vikt trots att jag aldrig har bantat så mycket som jag gjorde då. Inte förän efteråt informerade min läkare mig om att den normala viktökningen med Remeron ligger runt 7 kilo.
Däremot har jag precis slutat med p-piller och jag som har haft en ganska lugn sexlust - stundvis icke-existerande nästan - har helt plötsligt fått en otrolig sexlust!! Jag och min blivande har verkligen fått ett uppsving i vårt sexliv. Jag läste häromdagen en artikel i tidningen om att p-piller kan hämma sexlusten och det är jag verkligen ett levande bevis på.
Efexor, har ätit det i ca 4 år i olika doser. Det har hjälpt mig mycket - men jag går kombinerat i terapi. Tillsammans har det fått mig på fötter. Men medicinen i sig själv gjorde iaf att jag kunde planera vårt bröllop....
I början mådde jag lite illa, och var enormt torr i munnen. Det försvann efter ca 3 månader. Har faktiskt gått ner i vikt och har rejäl sexlust. Så jag har för min personliga del bara gott att säga om den.
Hur var det när ni kombinerade alkohol och medicin? Har hört att man blir tokbakfull. Stämmer det?