• Carma

Be gud/Hjärtoperation

Hej alla snälla människor här,

Läs ej om du är känslig...

Min killes mormor ligger på operationsbordet sedan kl 9 imorse. Hon ska genomgå hjärtoperation som inte är klar ännu.... Det har gått drygt 9 timmar nu. Först försökte de att sy ihop klaffen men det började blöda tyvärr... Så nu måste de byta ut helt.
    Hon är 85 år gammal. Men läkarna sa att hennes hjärta ser ut som 40 år.
    Återstår bara att be & vänta...

Kram
    Carma

• Svar på tråden Be gud/Hjärtoperation
  • sallie

Tänker på er. Hoppas att allt går bra!

• Carma

Tack! Jag tänker också på hans mormor. Jag sitter i Sthlm & han körde 60 mil igår kväll för att träffa sin mormor...

• sallie

Livet förändras så fort. När något sådant händer stannar man av och tänker till. Det är lätt att man tar allt för givet. Min mormor dog förra våren. Jag tänker på henne varje dag. Det känns så konstigt att hon inte är här. Jag är glad över att vi fick ha henne hos oss så länge. Hon blev 87 år.

• Carma

Håller med dig... en dag är man här en annan dag någon annanstans. Min pappa blev 47...

• svmm

Carma, hur har det gått?

Jag hoppas att det har gått bra. Det är som sagt bara att be och hålla tummarna för mormor.

Jag tänker på er, skriv så fort du vet nånting

• Carma

Ni är så snälla...

Nu är operationen klar iaf. Trors alla koplikationer ibörjan så gick det bra till slut. De kunde byta ut klaffen. Det hade varit bättre om se kunde bara sy ihop den. För nu blir det mycket svårare för kroppen att "accetera" den. Hon kommer inte vara vaken ett tag till. Håller tummarna.
    Vilket jobb läkarna har, man tänker inte ens på det: jobbar 12 t, kan inte äta, gå på toa, åka hem, etc. Och räddar andras liv.

Svar på tråden Be gud/Hjärtoperation