Frysa chokladmousse??
Tänkte göra en bröllopstårta till min brors bröllop med sockerkaksbotten, chokladmousse+hela hallon sen en till botten och till sist hallonmousse uppepå. Men jag måste frysa dom, går det bra med moussen eller vad tror ni?
Tänkte göra en bröllopstårta till min brors bröllop med sockerkaksbotten, chokladmousse+hela hallon sen en till botten och till sist hallonmousse uppepå. Men jag måste frysa dom, går det bra med moussen eller vad tror ni?
Jag tror att det finns en risk att moussen blir grynig om du fryser den. Men, varfor gor du inte en liten "provtarta" som du fryser och tinar efter ett par dagar, for att se hur det blir? Pa sa satt far ni ju provsmaka innan.
Lycka till!
Jag har gjort tårta med vanliga sockerkaksbottnar, mörk chokladmousse, vit chokladmousse och hallonsås och den gick jättebra att frysa. Moussen hade jag gjort själv, så jag vet itne hur det funar med pulvermousse.
Men som sagt, att prova innan är nog bäst.
Det ska nog gå bra att frysa. Jag har frusit en moussetårta flera gånger. Den har flera lager med olika mousse på varje. JAg även stryker på det översta moussecrem´lagret och sedan låter jag den frysa utan något över den först. Inte för länge dock, bara över natten så man kan packa in den bra. Var noga så du packar in den bra. Brukar ha en ganska tät packning med plastfolie först och sedan fryspåse kring. Den är ju som en stor isbit när man packar den,s å det är lätt. När jag tinar upp den så avlägsnar jag såklart all plastfolie o sånt ochdekorerar den.