• Piloten

Problem med Nuvaring

Har provat Nuvaring sedan ett halvår tillbaka, eftersom jag alltid haft problem med p-piller. (minskad sexlust & humörsvängningar) Sexlusten är tillbaka men ett annat skumt problem har uppstått. Jag blir aldrig våt. Hur upphetsad och sugen jag än blir händer det inget "därnere". Funderar på om den på något sätt stoppar det, vet inte alls hur skulle gå till. Funderar starkt på att prova kopparspiral, men vill inte råka ut för samma problem. Någon som har liknande erfarenhet?

• Svar på tråden Problem med Nuvaring
  • NokGroda

Piloten: jag har haft Nuvaring nu i tre månader och jag har motsatt upplevelse - jag blir våtare nu. I och för sig hade jag p-stav innan så det kan ju vara dosnedgången som visat sig positiv för slemhinnorna..

Jag kan bara säga att torr har jag INTE blivit. Så det kan ju hänta att du är torr av någon annan orsak.. vitaminbrist eller något?

• snuttepuffan

Jag blev inte torrare direkt, men kanske känsligare... Saker har förbättrats sen jag slutade med nuvaring...

• NokGroda

snuttepuffan: hurdå känsligare?

• Meddelande borttaget
  • Swiss!

jag har just slutat med nuvaring för att jag fick så torra ögon att jag inte kunde ha kontaktlinser. vissa hormonella p-medel kan ge vissa personer torra slemhinnor. ska sätta in kopparspiral på onsdag...!

• Swiss!

och: kopparspiral är inte hormonellt och kan inte ge sådana biverkningar. och ditt problem kan i allra högsta grad ha med nuvaring att göra. lycka till!:)

• Piloten

Men vitaminbrist? kan det verkligen vara så?
    Jag ska ge ringen en chans, det blir sommaren ut. Blir det inte bättre får det bli spiral för min del med i höst. Har hört att man kan blöda mycket efter insättandet, och så vill jag ju inte ha det mitt i sommaren.
    Tack för svar! det är alltid intressant att höra olika ideer.

• Mily

När jag provade Nuvaring skavde den så vid samlag att både jag och grabben min började blöda.. det tror man inte om en mjuk plastring va? :P använder inte Nuvaring lägre kan jag tillägga.. usch och fy..

• snuttepuffan

Det kunde göra ont helt enkelt.

• Cecilia J

Jag är nöjd med min och märker inte av skav (varken jag eller sambon), torrhet eller annat. Är nöjd med den helt enkelt. Sen sitter den mer eller mindre bra olika månader, denna är en bra månad och jag märker inte av den alls.

• Krickilina

Använde Nuva Ring i två månader men fick samma problem som med p-piller: blev torr och skör. Ingen lust alls. Så nu är jag utan igen. Inga mer hormoner för min del - alls!!

• rosagoblinen

Jag har kopparspiral och trivs bra med den UTOM när jag ska ha min mens. Då lider jag oftast helvetets kval av smärta. Har fått väldigt rikliga blödningar sedan jag satte spiral. Ville bara upplysa lite om spiralens för och nackdelar.

Lycka till.

Svar på tråden Problem med Nuvaring