• Ubangie

Cambridge

Hej. Jag är rätt så förtvivlad just nu. Har massor att gå ner i vikt (ca 50 kg) och har gått på ren kur i 2 veckor. Första veckan gick jag ner 5 kg och var såå nöjd. Men när jag vägde mig igår efter en vecka till så stod jag still i vikt sen förra veckan! Ändå har jag bara ätit 3 Cambridge-påsar varje dag. Någon dag har jag slarvat lite med vattnet, men oftast har jag druckit minst 3 liter. Jag tränar ca 3-5 timmar/vecka (promenader/motionscykel plus lite lätt styrketräning hemma). Innan tränade jag inget alls.
    Vad gör jag för fel? Vad ska jag göra? Hoppas på lite råd och peppning för det är ganska jobbigt just nu....

• Svar på tråden Cambridge
  • Gloriousgirl

Oj, oroa dig inte!!! Det har med både vattnet och träningen att göra. Du lägger på dig muskler om du tränar och de väger mer än det fett du förbränner!

Mät dig istället så kommer du se klara resultat där. Och du, det kommer lossna och då med bara farten!

Jag tränar INGET (i stort sett) nu när jag går på ren kur, men ändå har jag gått ner 40 kg. Så jag vet hur det kan vara....jag slarvar mkt med vattnet jag med, men är jag "duktig" och dricker som jag ska rinner bokstavligen kilon av! Så tvinga i dig dina 3 liter vatten, träna i lugn takt och tänk inte på kilona varje dag. De lossnar bara man inte ger upp!

• Ubangie

Tack för att du svarade...behövde verkligen det just nu! Har mätt mig idag så nu har jag ju två sätt att se att det faktiskt händer nåt. Men humöret har verkligen pendlat hela dagen. Har inte varit så här sugen på mat och mackor sedan jag började med Cambridge. Fast just nu känns det rätt OK.
    Hur lång tid tog det att gå ner 40 kg? Var det bara med Cambridge.? Gick det snabbt i början? Himla bra gjort i alla fall tycker jag. Har du nått målvikten nu?

• Gloriousgirl

Ja, du får försöka sysselsätta dig med annat istället för mat. Det går, jag lovar. Det bästa man kan göra är att faktiskt bara acceptera sin situation som den är och LOVA sig själv att inte bryta kuren. Inte för några middagar, sociala evenemang eller annat. Man kan leva jättebra med CK.

Jag började med ren kur den 27 januari i år, så jag har väl nästan på dagen hållt på nu i 4 månader. Men nej, ännu är jag inte klar, har "hela" kg kvar :) Men det har varit värt varenda dag kan jag säga. Idag kan jag ha storlek 38-40 i byxor, i januari hade jag storlek 50.... så det har hänt en hel del.

Men man måste stålsätta sig, och gilla läget. Ju längre tiden går, desto mer får man känslan av att inte ge upp. Det är inte värt det helt enkelt. Kan du tänka dig att leva med enbart CK i några månader till? I så fall kan du se fram emot en helt ny värld som tidigare varit stängd för oss tjocka. Jag har mycket att tacka CK för, men främst är det JAG som gjort jobbet och du kan du med!!!

• Gloriousgirl

Har 5kg kvar ska det står...

• Ubangie

Jag kan nog tänka mig ren kur i någon/några månader till. I alla fall om det känns bra. Är lite rädd att huden inte ska hänga med. Hur har det gått för dig med det? Tycker att den redan blivit lite slapp...
    Har du aldrig ätit något annat än 3 påsar Camb. sedan 27 januari?? Min konsulent sa att jag kan testa med ketos-sticks (eller nåt sånt) och se ifall jag kan äta lite kött ibland eller någon Slimbridge. Att en del inte alls kan äta mer än 3 påsar medan andra kan äta upp till 50-100 gram kött kanske varannan dag och ändå vara inne i ketonförbränningen... Känner mig rätt så förvirrad.
    Måste i alla fall säga att jag är imponerad av att du lyckats så bra. Du sporrar mig verkligen att fortsätta. När ska du börja med kombinerad kur? Det måste kännas konstigt efter alla månader utan annan mat än Camb.
    Har du haft mycket stöd omkring dig? Berättat för alla? Än så länge vet min sambo, mamma och mina "svärföräldrar". Det är inget jag håller hemligt för som det känns nu kommer jag på något sätt alltid att fortsätta med Cambridge, men jag orkar kanske inte ta alltför många diskussioner innan det börjar ge resultat.

• Gloriousgirl

Hej,
    Nej, min hud är så fin och följsam så...kan bero på åldern med...är bara 24 år och aldrig fött barn. Nej, jag har inte ätit något annat än CK under denna tiden, finns ingen anledning att äta nåt annat faktiskt. Hungern avtar ju så småningom och man orkar helt enkelt inte äta mer än CK och vatten. Jag blir proppmätt!

Ja, jag har bra stöd av bla min sambo och familjen. Men alla i min omgivning vet om det. svårt att dölja lite...;) Lunchen på jobbet tex..ALLA frågar varje dag. Otroligt hur många frågor folk kan ha och vad folk kan tycka osv. Så det tycker jag är lite jobbigt ibland för jag vill bara äta min mat ifred. Jag ifrågasätter ju inte varför de äter korv eller makaroner..

Men många är avundsjuka, speciellt vänner som själva har dåligt samvete för att de inget gör åt sin situation.
    Jag ska väl börja med kombinerad kur om några veckor, ungefär efter midsommar är tanken. Känns nervöst men ändå j-ligt skönt! Tänk att JAG klarade det! Fast det är nu den riktiga kampen börjar...att kunna äta normalt.

Men jag tror att bara man själv känner att det är rätt och att man mår bra av CK så får folk säga vad de vill, ibland kan man undra varför folk bryr sig så mycket. Men man får kommentarer vart man än kommer, förbered dig på det. Men det är lika kul att få höra att man är smal som en pinne också!! Den hade iaf inte jag hört förut...;)

Men jag tror absolut du klarar av det, se det hela långsiktigt och skit i alla andra så kommer du kunna vara en normalviktig person inom detta året!

Svar på tråden Cambridge