• Nena3

affärer i köpenhamn??

Hejsan!

Jag ska över till Köpenhamn för att söka efter bröllopsklänning. Har någon Tips på affärer som inte ligger allt för långt ifrån gågatan!? Lilys är det enda jag hört talas om. Någon som varit där?

Har hittat en klänning på Fashion City i malmö som jag har provat 2 gånger. När jag skulle visa klänningen till en väninna igår sa ägarinnnan "Är det inte du som har provat klänningen 4 gånger redan?" Då sa jag att nähe jag har bara provat den 2 gånger. Vad förävantar hon sig? Ska man inte få prova en brudklänning mer än 2 gånger....jag menar det är inte som att jag ska köpa en tröja eller en vanlig kjol! Det är en bröllopsklänning och då vill man ju vara säker!! Hmmmm...blev lite småirriterad på henne...så jag hoppas jag hittar en annan klänning!

• Svar på tråden affärer i köpenhamn??
  • amr

Finns en trevlig affär precis ovanför ströget (om man står på rådhusplatsen). Till vänster alltså...
    Monsoun (eller något liknande) finns mitt på ströget. har tidigare haft i alla fall. Liten butik mitt emot operan.

• Netbrud

Hej Nena 3,

Her får du lite tips från en dansk

Monsoon är inte en riktik brudklännings forretning, men om du bara vill ha en enkel klänning til typ ett strand bröllop, hittar du sikkart en fin. Monsoon finns överfor Lilys på Strøget. Operaen ligger ude ved Holmen och där finns ingen affärer als.

Forsök:
    Nicolai Brudekjole (deres REA började igår!)
    Klareboderne 16, kl
    1115 København K
    Tlf.: 33 15 80 66
    www.nicolai-brudekjoler.dk

Casa Lezar (dyrt men fint, du skal bestille en tid om du vill prova klänningarne på, så får du bra service)
    Frederiksborggade 38
    1360 København K
    Tlf.: 33 91 91 36

Messalina (finns på Amager - åk med tåget från Malmö til Ørestad station, ta metro til Islands brygge så är du nära)
    Islands Brygge 15, st tv
    2300 København S
    Tlf.: 32 54 02 22
    www.messalina.dk

www.bridefashion.dk ( finns i Virum utenfor Köpenhamn)

du kan hitta väg via www.krak.dk

Hoppas att du hittar din drömklänning

Svar på tråden affärer i köpenhamn??