• ~ 27 Aug ~

Vad ska ni åka?

Är det för sent ute för oss att hitta något att åka i? Vi har haft så mycket annat att tänka på (inte bara med tanke på bröllopet,utan andra saker också)och sen har vi inte riktigt varit överens/kommit på vad vi kan åka ifrån kyrkan..

Vad ska ni andra åka?
    Sambon är allergisk mot hästar,så häst & vagn kan vi tyvärr inte åka...

Jag skulle vilja åka nån läcker cadillac eller nåt sånt,men det vill inte sambon..Han vill åka Hummer!

Kan vi kompromissa på nåt sätt tror ni?

• Svar på tråden Vad ska ni åka?
  • ~ 27 Aug ~

Snygg! Hur mkt kostar det att hyra den?

• Brud aug 2005

Vi har hyrt en svart 9 meters Lincoln Limousine....

• ~ 27 Aug ~

Brud aug 2005:

Det lät ju inte liiiite lyxigt..
    Dyrt eller?

• 6aug

Vi åker häst och vagn, kusk med hög hatt och hela kittet. Men jag tyckte din tilltänktes ide med hummer, var kul. Fast det kan bero på att jag är helt "såld" på den bilen =)

• Brud aug 2005

Ja, alldeles för dyrt :) 4200kr!!!!!! Men jag hade bestämd åsikt om att det skulle vara en Lincoln och ingen förlängt volvo...och bor man då inte i Stockholm så får man betala....men det kommer att kännas väldigt lyxigt!!!!

• Ringo

Rolls-Roycen jag har bokat kostar 3400 kr för en timme, då står bilen och väntar när man kommer ut från kyrkan. Sen kostar det 500 kr/ 30 min om man vill ha bilen längre tid, t ex för fotografering.

• Anna555

Finns det fler ställen att hyra bil på?

• Ingengörskan

Själv har jag i min barndom alltid trott att jag skulle åka häst och vagn från kyrkan. Min blivande hatar hästar så jag har inte ens föreslagit det. Han håller istället på att bygga en sportbil som vi ska åka i. Hoppas att den hinner bli klar annars har vi samma problem som TS.
    Ett par bekanta till oss hyrde/lånade en fin BMW från en bilhandlare. Vet inte om de betalade något eller om det räknades som en provkörning.

• Tilde-76

Vi ska troligtvis åka i en Mayback.. Mercedes. Riktigt lyxig som kostar 4.000.000. Vi har tur och kommer få "låna" den gratis. Är heller inte sugna på häst och vagn. Det är dessutom 2 mil mellan kyrka och festlokal.

Lycka till i letandet.

• Anna555

det bästa är ju helt klart om man kan låna något, men då ska man känna någon bra person...

• Blomman24

Något som jag ville gjort om vi hade kunnat som en jobbarkompis till mej hade varit på ett bröllop med var att tjejen kommer ridande o killen kommer på en HD bredvid. Gick inte eftersom killen inte har mc-kort.

Så vi ska åka häst o vagn om vädret tillåter annars så blir det en sån bil som många blir skjutsade till till balen (kommer inte på vad modellen heter)

• Knoppen

Vi åker båt, men det förutsätter visserligen att kyrkan är beläget vid vatten...

• Meddelande borttaget
  • Larsson

Buffy: Bara en fråga... men varför ska ni skriva "just married"? Går det inte lika bra med "Nygifta"? Kanske är jag som är dum men jag var tvungen att fråga... ;)

Svar på tråden Vad ska ni åka?