• Jillian

    Mellanblödningar pga av p-piller

    Någon som har erfarenhet av ömtåliga slemhinnor pga p-piller ätande?

    Fick bytat till en ny sort med större mängder gulkroppshormon för att "bygga upp" slemhinnan igen. Blöder visserligen inte lika mycket men det har defenitivt inte slutat heller (ätit pillerna i ca en månad nu) Undrar därför om det är någon som varit med om samma sak, som vet ungefär hur lång tid det kan ta innan dessa trista mellanblödningar upphör?

  • Svar på tråden Mellanblödningar pga av p-piller
  • SYL

    Mitt rad ar att sluta med p-piller helt och hallet! Jag holl pa och provade den ena sorten efter den andra pga av mellanblodningar, svampinfektioner osv.. Det slutade med att jag fick jatteproblem! Tog flera ar att repa sig, men nu ar allt som det ska tack o lov!

    Annars brukar det val sagas att det kan ta ca 2-3 menscykler att fa "balans"..

  • Ei saa peitää

    Jag hade Trinovum först och de passade mig inte alls. Fick mellanblödningar och grymt ont i brösten. Sen bytte jag till Desolett och har inte haft några problem med dessa alls. Mensen kommer och går som en klocka. Tror Trinovum var för svaga för mig eftersom de har olika styrka under perioden vilket inte Desolett har som har samma styrka hela tiden.

  • Tant Pernilla

    För mig funkade Trinovum jättebra. Däremot så mådde jag inte så bra av p-piller med samma hormondos hela perioden. Minns inte vad det var de hette...

    För min del har det tagit ungefär en månad att vänja sig vid nya piller, fast, som sagt, den ena sorten vande jag mig aldrig vid.

    Hoppas att det ordnar till sig för dig snart!

  • NokGroda

    efter vad jag fått veta beror mellanblödningarna på (rel. ofarliga) cystor som bildas på äggstockarna och har inte med slemhinnorna att göra..

    mellanblödningarna försvann när jag bytte från implantat till p-ring.

  • IronGirl

    Jag äter Yasmin och har inte haft en mellanblödning en ända gång, inte ens i början.

    Det är ett lågdoserat p-piller, vätskedrivande, så man går inte upp i vikt av p-pillret.

  • Jillian

    NokGroda:

    Kan säkert bero på det också, men i mitt fall var det det första dom kollade så det ska vara lugnt :) Förklaringen dom hade var istället detta med förtunnade slemhinnor pga p-piller knaprande vilket tydligen var ganska vanligt.

Svar på tråden Mellanblödningar pga av p-piller