Få smalare lår
Hejhej har säkert frågat detta miljoner ggr men nu kommer det igen....
Tips på hur man får smalare lår önskas av mig. Om jag bara blir av med massa fett på insida lår så skulle jag bli hel nöjd för så "sitter låren inte fast".
Hejhej har säkert frågat detta miljoner ggr men nu kommer det igen....
Tips på hur man får smalare lår önskas av mig. Om jag bara blir av med massa fett på insida lår så skulle jag bli hel nöjd för så "sitter låren inte fast".
ingen??????
Det skulle jag också vilja veta? Undra just om det finns några superbra övningar. Hade varit skönt att vara utan lår som skaver mot varandra.
Det enda som gäller är nog att gå ner i fettvikt. Man kan ju inte punktförbränna fett...
Men grejen är den att jag verkligen inte vill gå ner i vikt...och vet att om jag går ned i vikt så kommer jag bara bli smalare vid magen och så. Måste väl finnas övningar som man kan träna insida lår, och på så sätt både bli av med lite fett och få fastare. Man kan ju träna bort gäddinghäng på armarna och så
Har du också celluliter på insidan lår??
Jag tränar på gym & där finns alla möjliga maskiner för ben så man kan träna alla ställen.
Om det är smalare lår du vill ha är det viktigt att du sätter ihop ett träningsprogram som kombinerar följande tre faktorer: kostomläggning, fettförbrännande aktiviteter och styrketräning.
1. Förändring av kosten
Detta är av avgörande betydelse för reducering av kroppens fettdepåer. Det viktigaste är att minska intaget av kolhydrater och att öka intaget av proteiner.
2. Fettförbränning
När det gäller att få smala lår är power walking, joggning eller vanlig löpträning de absolut bästa varianterna. Fettförbränningen du får om du tränar på morgonen på tom mage ger störst effekt. Träna cirka 40 minuter per gång, gärna fem gånger i veckan. Fem gånger varje vecka kan exempelvis bestå av två långsamma löprundor, en power walking-tur med väninnan eller barnvagnen, en promenad till jobbet en dag i veckan och en lång cykeltur söndag eftermiddag. Med lite fantasi är det inte så svårt att hitta på något fettförbrännande fem gånger i veckan.
3. Styrketräning
Utan den uppstramande styrketräningen är det omöjligt att bli kvitt ridbyxlår och apelsinhud. På gymmen finns det dessutom instruktörer som hjälper dig att göra övningarna på rätt sätt.
För att uppnå ett perfekt resultat i strävan efter smalare lår är det mycket viktigt att du konstruerar ett träningsprogram som omfattar den optimala kombinationen av de tre ovanstående faktorerna: Koständringar, fettförbrännande aktiviteter och styrketräning.
Lite tips på övningar:
www.iform.se/Crosslink.jsp&a=737
www.iform.se/Crosslink.jsp&a=1150
Lycka till!!
Carma
Jag jobbar på ett gym och ju närmare sommaren kommer, desto fler frågor av denna typ får jag. Jag brukar svara följande:
1. Punktförbränning fungerar INTE (vet att det nämnts tidigare men det tål att upprepas).
2. Antagligen är det så att du är genetiskt betingad till att lagra fett på låren (eller om det nu är på höfterna eller magen som det sitter) - det är så du är speciell!
3. Vill man ha en övning för att stärka lår och rumpa är knäböj (eller utfall) den mest funktionella, vardagsnära och tidsbesparande övningen (den ersätter minst fyra maskiner).
Lycka till!