• Soon to be

13/8-2005, bara två månader kvar

Nu börjar det närma sig med stormsteg!!

Hur går det för er därute. Jag vet att vi är många som gifter oss den 13:onde augusti. Tänk så många av oss som försiktigt började snoka här inne för över ett år sedan. Då skämdes man nästan för att man var ute i VÄLDIGT god tid. Nu är det inte så långt kvar och i alla fall jag är tacksam för att jag började planeringen i tid, hur skulle man annars hinna.

Hoppas att ni alla känner att ni är i fas med er planering och att inga stora hinder lagt sig i er väg!

Vad har ni kvar på planeringen?

• Svar på tråden 13/8-2005, bara två månader kvar
  • Pans

Hello! Vi gifter oss oxå den 13/8 och jag känner att det mesta är under kontroll. Imorgon ska vi till festlokalen och prova menyn och viner = jättespännande!

Nu är det mest detaljer som man börjar fundera över. T ex hålltider för välkomstdrink, middag, tårta etc. Göra upp schema för vad som ska göras dagen B och vem som är ansvarig.

Snart ska vi försöka få till en träff med toastmaster oxå så att vi kan komma överens om detaljerna.

Hur går det för er?

• Amris

Här är en till!!
    Nästa vecka ska jag och prova min klänning som är klar. Spännande!! Vecka 27 ska jag till frisören och göra provuppsättning och dessutom träffa prästen. Känns som det mesta är hyfsat under kontroll. Kan ni fatta att det bara är 2 månader kvar?!?!

• corinne

Å här är en till. Jag börjar bli stressad faktiskt!

För några månader sedan var jag så nöjd med att allt var bokat så jag lade planeringen lite åt sidan (rätt skönt faktiskt). Men nu har vi börjat inse att man måste ringa upp alla igen för att boka tider för genomgång av hår... och mat... och klänningsjustering... och musik... och blommor... och tårta.

Hjäääälp! Det värsta är att man måste börja bestämma sig för hur saker och ting skall vara. Nån gång måste man ju bestämma sig för att det är de här sångerna i kyrkan. Punkt slut!

• corinne

Oj, vad negativt det lät. Självklart är det ite bara jobbigt, utan mest roligt :D

• Brud i Sundsvall

Här kommer en till!!

Vi har redan träffat prällen och fått hur vi ska göra vårat vigselprogram, så det känns skönt.
    Frisör bokad, gör provuppsättning och provsminkning lördagen den 6/8. Klänningen som min mor ska sy till mig ska vi nu börja med. Men nu är det ju så att man är på smällen och kommer att stå med mage vid altaret, så vi lär ju få fixa klänningen många gånger innan det blir klart.
    Det jag ej bokat än är bröllopssviten, men det fixar sig nog.
    Bil är fixad en T-ford från 1927, en "Farmor Anka bil".
    Oj, va rörigt det blev...

Lycka till alla 13 augustibrudar!!

• Soon to be

Härligt att alla ändå verkar ha koll!

Pans: Sitter också med hålltiderna, och schemat för den stora dagen. Ska ha middag för alla "involverade" (toastmaster/mistress, tärnor, bestman och marskalk) på söndag. Då hoppas vi tillsammans med dem kunna sätta det mesta i en preliminär lista. Inte helt lätt, men det känns inte som om man kan skjuta på det i all evighet, bara för att det är jobbigt att göra.

Corinne: Håller med dig. De stora bitarna var inga problem att fixa, det är detaljerna som är det kniviga. Det finns så många val att göra och så många möjligheter. BESLUTSÅNGEST!

Annars är nog det mesta på plats. Jag är nog mest orolig över att man missat något oerhört viktigt, som man bara inte får missa. Har mardrömmar om att jag kommer på denna viktiga sak på kyrktrappan innan vigseln och det är försent att göra något åt det.....

Men , så länge jag och blivande har samma info om när vi ska vara i kyrkan, så känns det som om det absolut primära är klart. Dvs. att vi faktiskt blir gifta. Resten är trots allt en bonus!

• snart fru!

vi gifter oss också den 13 aug och jag har insett att det INTE ÄR LÄNGE KVAR!! :)

Vi fixade klänningar och ringar idag(?!) så vi har inte varit ute i så god tid, men det går det med!

Och bröllopsmardrömmarna duggar tätt så här på slutspurten!

• mandarin

Ja, herregud! Snart är vi där! Åhh, vad kul det ska bli!
    Det mesta är klart... eller... kanske inte... massor av småsaker som inte är klara!

Men visst har väl alla beställt fint väder?!!! BRA!

Kram och god natt till er alla!

61 dagar kvar...

• Amris

Ja visst har vi beställt fint väder till den 13/8!!! Håll tummarna för det alla brudar (och brudgummar...)

• miks

Klart vi har beställt bra väder!!

Jag tycker jag har det mesta under kontroll.. Vi har vigselprogram/festprogram kvar som är det som tar mest tid. Har inte träffat prästen ännu och det blir lite svårt för vi gifter oss i småland och bor i göteborg, förmodligen blir det inte förren veckan innan. Vi får ha telefonkontakt innan dess.

Sen är det säkert en hel del småsaker...

Visst är det spännande! Det känns som man har planerat en evighet och nu närmar det sig...

Var ska ni andra gifta er? Vi gifter oss i öjaby kyrka (Växjö) Och har festen på kronobergs slottsruin.

Kolla gärna in vår hemsida!
    www.xy.vg/brollopet

Svar på tråden 13/8-2005, bara två månader kvar