• Smink-freak

Gångavstånd till festlokal, transport ändå?

Hej!

Kyrkan vi ska gifta oss i ligger typ bara 100 m från festlokalen. Båda centralt mitt i centrum. Ska man ändå ha nån slags transport? Ska man på så sätt ge gästerna en chans att gå till lokalen medans vi nygifta får en paus? Vet ej hur jag ska göra. På ett sätt känns det skönt att det är en kostnad man isåfall inte behöver ligga ute med men jag skulle ändå på nåt sätt vilja köras runt men inte så långt. Isch,vad krångligt det lät *suck*

• Svar på tråden Gångavstånd till festlokal, transport ändå?
  • discodivan

vi kommer gifta oss utomhus i anslutning till festlokalen, men kommer att ha fotograferingen efter vigseln, dock ingen transport

• dubbelbröllop05

Vi har samma dilemma, lokalerna brevid varandra...men vi gifter oss på vintern och om vädret tillåter tar vi kanske en tur med häst och släde så får gästerna gå mellan. Men som du sa, man sparar ju en kostnad om man går själv också. Ett bröllop som jag inte varit på själv men hörde om var att en spelman med dragspel gick först och spelade sommarsånger och hela följet gick efter. Det var på sommaren och inte allts långt mellan kyrka och festplats. Och det tycker jag låter himla mysigt och somrigt...

• Hinden

Vi kommer inte heller att ha så långt mellan kyrka och festlokal och tänkte sätta ihop en tipsrunda, för att leda gästerna till lokalen.

Svar på tråden Gångavstånd till festlokal, transport ändå?