• confetti

Mens hela tiden!!!

Hejsan tjejer!

För fyra månader sedan slutade jag med p-piller och satte en månad senare in en kopparspiral istället.

Jag fick veta att man kunde blöda lite efteråt men nu har det gått tre månader och det blöder lika mycket fortfarande borsett från att det nu slutar helt tvärt att blöda ett par dagar (ca 4) efter ungefär en och en halv vecka. Sedan börjar det om igen med lite blod och sedan mer och mer för att sedan avta.

Min tanke är nu att det kanske är mens jag får nu istället, fast i sådana fall har kroppens system hakat upp sig eller nåt?

Någon som känner igen det här problemet?

• Svar på tråden Mens hela tiden!!!
  • Kickit

Jag har också satt in en kopparspiral, igår faktiskt. Jag är väl förberedd tack vare både denna sidan som passagen.se, på att det kan blöda till och från i månader efteråt, rentav upp emot ett halvår innan kroppen funnit balans men det är extremt! Vad som däremot verkar vara mer vanligt är att man har lite småskvättar eller blödningar i ungefär två till tre månader. Än så länge har jag bara lite färgade flytningar, vi får väl se hur det blir för mig. Men jag hoppas att det kommer att fungera för oss båda, jag är trött på hormoner och har gjort uppror mot de preparat som innehåller det i ett halvår ungefär. Det låter som att jag är aktiv, men det jag gjort är att jag har pratat mycket med mina väninnor samt skrivit här över. Jag har upptäckt att många börjar få upp ögonen för det här, något som tills nu varit accepterat i lyckligt ovetande. Sådant som minskad sexlust och dysterhet har inte förknippats med p-piller förrän de som slutat upptäckt hur bra de plötsligt mår.
    Wow säger jag bara. Det är verkligen på tiden att vi pratar vitt och brett om hormonernas verkligt farliga biverkningar; de som kommer smygande.

Svar på tråden Mens hela tiden!!!