• Majlo

En timme i droskan - romantik önskas!

Hej!
    Vi har bestämt oss för att åka häst och vagn från vigseln till vår fest. Har ni några tips om hur vi kan göra den timmen romantisk och underbar?

• Svar på tråden En timme i droskan - romantik önskas!
  • pepperoni

Tror du inte att det blir romantiskt hur som helst iom att ni är faktist är nygifta, vad än ni gör? Det är väl bara att sitta och njuta av stunden med ett glas champagne. Kommer faktist inte på så mycket mera att göra i en hästdroska. Kanske någon annan har bättre fantasi?

• honungsfågel

Kanske lite frukt och choklad till champagnen?

• Maria

Jo något gott att stoppa i sig är väl inte helt fel men annars så låter ju själva åkturen ändå väldigt romantisk. Hoppas bara att ni får bra väder ! Har ni någon reservplan för i fall att det skulle ösregna ? Men vad det än blir för väder kommer ni säkert att det mysigt i droskan som nygifta :)

• Hemax

Champagne och jordgubbar! Ni lär nog inte behöva hjälpa romantiken på traven i det läget, tror jag!

• Jenny i England

Ha med en liten cd spelare med härliga romantiska låtar

• Majlo

Tack för tipsen! Lite läskigt med jordgubbar i kombination med vit klänning bara. Jag skulle säkert slabba ner den. Vita kläder är inte min grej i vanliga fall pga sånt...

• Maria

Majlo, jordgubbar låter ju helt perfekt... visst finns det en risk som du sa men du har ju köpt klänningen till bröllopet, inte ordnat bröllop åt klänningen, jag menar inte skall man väl vara alltför rädd så man inte kan göra det man vill bara för att man klätt upp sig. Det är ju efter själva vigseln ändå så om det blir någon jordgubbsfläck på klänningen så är det väl ingen större katastrof! Kombinationen jordgubbar och champagne är ju både läckert och romantiskt...

Jag kan ju tillägga att det mesta brukar gå att få bort efteråt vad det gäller fläckar - jag fick både tårta och rödvin på min klänning och det gick bort ok efter tvätt.

• Majlo

Maria: låter som om du hade tur. Rödvinsfläckar låter läskigt. Jag har aldrig haft en så dyr klänning så jag är lite skraj...

• Maria

majlo, jo och det var inte lite rödvin heller - jag blev närmast duschad i det...att jag fick ur det berodde väl på att jag klänningen i blöt direkt efteråt innan det hade satt sig alltför mycket.

Jo visst är brudklänningar dyra, min var superdyr, mycket mer än jag tänkt från början, men man har ju ändå köpt den till bröllopet och lär väl knappast behöva den senare (jag använder visserligen min vid våra bröllopsdagar, vi brukar ha en liten romantisk middag då, men då är det ju bara jag och min man och om det funnits fläckar kvar hade ju de bara varit en del av minnena också). Jag tycker du kan ta det lugnt - det vore ju synd om den fina romantiska stämningen skulle bli förstörd för att du sitter och oroar dig över din klänning! Vi åkte veteranbil mellan kyrkan och festen, men hästdroska låter onekligen mera romantiskt. :)

• SadPsycgoBitch

Om du är rädd för fläcar kan du ju lägga något över klänningen när du äter jordgubbar och torka av dig om händerna och sedan innan middagen tvätta av dem?

Tycker jordgubbar låter mysigt och GOTT :)

• Majlo

Smart tänkt. Ska ha det i åtanke när jag packar min utrustning.

Svar på tråden En timme i droskan - romantik önskas!