Hårmineralanalys
Har samma topic på skönhet/hår men fick inget napp där så provar här...
Någon som gjort en sådan analys? Vart gjorde ni den? Kostnad? Fick ni ut något av det?
Har samma topic på skönhet/hår men fick inget napp där så provar här...
Någon som gjort en sådan analys? Vart gjorde ni den? Kostnad? Fick ni ut något av det?
Hej Jen78 !
Jag har gjort en håranalys för jag alltid var så trött, yr och hade huvudvärk + en del andra krämpor. Så jag gjorde en håranalays hos min homopat, hon skickade i väg mitt hår till USA och så fick jag sedan ett helt häfte med hur mycket vitaminer, mineraler, metaller osv jag hade i kroppen. Exempelvis så hade jag mycket höga halter av kalcium, låga halter av järn och spår av radioaktiva ämnen i kroppen. Man fick lista över säkert 30 + vitaminer, mineraler osv och hur mycket man hade i kroppen jämför med vad man behövde. Och så stod det speciellt vilken mat du skulle akta dig för och vad du skulle äta mycket av. Svårt att förklara. Jag fick även möjligheten att köpa ett pulver med alla de ämnen jag behövde. Dock så kunde jag inte få ner pulvret utan tyckte det var så äckligt att jag kräktes upp det. Alla andra som smakat på det tycker att det smakar gott (vanilj som det ska smaka) men jag kan bara inte få ner det.
För analysen + pulvret tror jag att jag betalade ca 2000 kr, 500 kr för pulvret.
Om du vill så kan jag leta fram häftet och skriva hemsidan till företaget i USA. Men som sagt jag vet inte riktigt var det finns...