Äppelcidervinäger
Varför dricker en del äpperlcidervinäger?
Varför dricker en del äpperlcidervinäger?
Det sägs att äppelcidervinäger kan höja förbränningen. Samt så sänker den GI i måltiden om man har den i t.ex. en dressing och tar man ett glas äppelcidervinäger blandat med vatten 30 min innan måltiden ökar äppelcidervinägern mättnadskänslan.
Äppelcidervinäger är jättebra. Jag dricker det till maten istället för vatten. Jag har boken "Helt naturlig av Cathrin schück och jag frågade henne via ett e mail om äppelcidervinäger. Hon svarade att i samband med GI att det har ingen betydelse. Man går inte fortare ned, men om jag gillar att dricka det så ok. Själv tycker jag att det tar på min förbränning men men. jag tycker om det iallafall.
Kram
Drick ett glas vatten utan äpplecidervinäger och du kommer antagligen att gå ner i vikt, beroende på att vattnet mättar så att du inte äter så mycket som du skulle göra annars. Om äpplecidervinäger, och alla andra bantningsmedel, skulle vara sådana underverk som de påstås vara så är det konstigt att inte alla läkare rekommenderar dem. Konstigt att det finns människor som är överviktig trots alla mirakelkurer.