Grönsaksjuice
Hej,
läste i någon tråd att det var någon som drack grönsaksjuice. Undrar vilken sort? Vad är bra att dricka? Tomatjuice, morotsjuice eller finns det någon blandad med olika grönsaker?
Hej,
läste i någon tråd att det var någon som drack grönsaksjuice. Undrar vilken sort? Vad är bra att dricka? Tomatjuice, morotsjuice eller finns det någon blandad med olika grönsaker?
Varför inte äta grönsaker istället?
för att jag tycker det är ganska smidigt med juicer. Sedan är det GOTT.
du kan ju göra juicer av de flesta grönsaker, bara att mixa och eventuellt späda. Däremot är det ju nyttigare att äta grönsaken som den är, mer fibrer, större mättnadskänsla och bättre tuggmotstånd.
På hälsokostaffärer, eller den avdelningen i andra mataffärer, finns ofta olika sorters grönsaksjuice. Visst är det gott men som blivande fru J säger missar du ju en hel del av nyttigheten i grönsakerna :D
Men man kan ju faktiskt göra båda delar.
jaja apselut:D
Jag har skrivit om grönsaksjuice, min favorit är Friggs! Jättegod!
Mimmi27 -
innehåller den mycket socker?
Jag har lite svårt att utläsa sådant, men på ingredienser står det endast olika grönsaker+kryddor (99,5% grönsaksjuice). Tittar jag på näringsvärdet per 100 ml innehåller den 25 kcal, 4,5 g kolhydrater varav 3,5 g sockerarter. Hoppas att detta hjälper dig!