• Madicken*

Ständigt denna bantning!!!

Är inne på min fjärde dag med cambridge. Tror att jag skall förgås av hunger!
    Tänk att man varje år är ute i sista minuten med att komma iform!
    Ser detta som min sista utväg. Har gått ner från 109kg! Till 8okg, genom att bara lägga om min kost & börja motionera. Sen tog det stopp! Har stått still på samma vikt i 2månader.
    Så jag hoppas att denna Vlc diet skall få kroppen att kicka igång igen!

• Svar på tråden Ständigt denna bantning!!!
  • HippieJo

Wow! Du har ju redan kommit långt! HUr det än går tycker jag att du ska vara stolt. Tänk och fokusera på ditt mål och tänk inte på vad du INTE får äta utan på vad du FÅR äta. Det hjälper lite :).
    Lycka till!

• Ellte

Härligt jobbat!!! Jag tror att du har helt rätt utgångspunkt för att lyckas med en vlc-diet eftersom du redan har ett "bra ätande" inprogrammerat. :)

Hungern KOMMER gå över, drick mycket vatten och koncentrera dig på nåt annat *garv* (Been there, done that!)

Vad är ditt mål?

Linda, 26 kilo lättare och mallig ;)

• Mrs. Robinson

Fy fasen vad duktiga ni ar!

*tanker att jag ska borja imorgon*

• tjollan

Urk vad jobbigt att gå ned i vikt..Jag är imponerad av din minskning! Snyggt! HAr själv varit med i W W flera gånger och slutat. Det funkar men jag får moddra av alla "pointseri surr" och att man blir så låst i tanken av att alltid tänka points.
    Önskar att man kunde vara naonym på WW men det är svårt att vara det då man som jag bor i ett mindre samhälle. Alla vet allt och med det kommer en press (som jag lägger på mig själv) att "nu vet alla om att jag är med igen så då måste jag gå ned i vikt.."
    Funderar starkt på att pröva i framtiden någongång kanske för i nio fall av tio så går man upp vikten igen inom något år.
    Har sett så många bli smala och så vips komemr vitken tillbaks..
    Hu jag vet att jag låter pessi men det är mina tankar.

• Madicken*

En liten uppdatering bara! Har nu efter 2v med ren kur gått ner ytterligare 4 1/2 kg. Det känns otroligt bra, eftersom jag har stått & stampat på samma ställe i 2 månader. Har dock en bit kvar, tänkte går ner till 60-65kg. Det är ju bra att inse att man inte har samma kropp som när man är 15... Hoppas att det går bra för alla er andra, som försöker att gå ner i vikt.

• SadPsychoBitch

Varför inte nöja sig med 80 kg?

• Madicken*

Kan tilläga att jag är 1,68cm lång, så 80kg är ingen lämplig vikt för mig!

• SadPsychoBitch

Men det är ju mycket bättre än 109 :)

Jag väger väl omkring 90-90, jag vet inte, äger ingen våg.. samma längd ungefär.

Men jag har pratat med min barnmorska och hon ser inte det som någon direkt JÄTTE fara.

• ninonica

80 kg är ju trots allt ganska mycket för 168 cm, så jag tycker att det är bra att du fortsätter kämpa. Om du ändå inte lyckas gå ner mer så kan du i alla fall vara glad över att du har gjort underverk för din framtida hälsa genom att gå ner så mycket som du har. Bra gjort!!

SadPsychoBitch: 90 kg till den längden är ganska kraftig övervikt. Det ökar ju risken för t.ex. hjärt-kärlsjukdomar och diabetes, och försvårar för graviditet och förlossning. Om det inte finns någon medicinsk orsak till att du inte kan gå ner i vikt så tycker jag inte att du ska slå dig till ro med att din barnmorska säger att det inte är någon jättefara.

• SadPsychoBitch

Ärligt talat bryr jag mig inte, dör jag så dör jag. Jag ska ändå dö någongång...

Låter det negativt? Det är bara ren sanning :)

• ninonica

Visst, alla ska vi dö någon gång... Men att dras med diabetes till vi dör är kanske ingen höjdare. Eller att inte lyckas bli gravid för att man är för överviktig. Jag är fullt införstådd med att jag ska dö någon gång, men jag vill gärna må så bra som möjligt fram tills dess. :)

• SadPsychoBitch

Alla gör som dem vill :)

Sen så hänger många upp sig på vikten. Tränar du ofta och väger mycket pga det, är du ju inte i en hälsorisk, bara för BMI säger det..

För att kunna gå ner i vikt krävs en stor motivation, med träning och att äta rätt. Jag vet att jag inte äter som jag ska dvs 3 gånger om dagen och 2 mellanmål (frukt). För jag har inte tid och så är jag inte hungrig...

• Madicken*

Självklart gör alla som de vill. Men jag känner att min kropp mår mycket bättre av att jag går ner i vikt. Trots allt så har man ju bara en kropp, så man måste väl försöka att vårda den med omsorg!

Jag tycker inte att 60-65kg är speciellt lite till min längd på 1,68cm. jag stressar inte fram min viktnedgång, utan försöker att tänka med sunt förnuft!

Kämpa på allihopa!

Svar på tråden Ständigt denna bantning!!!