• Aprilia

Hyra häst och vagn/släde i Umeå ??

Vi gifter oss i början av januari och skulle så gärna vilja åka helst häst och släde men det blir nog svårt, så häst och vagn från kyrkan. Är det någon som vet var man kan vända sig ang. detta.
    Vi har mejlat till nåt ridcentrum (kommer ej ihåg exakt vad det hette)i Umeå men ej fått svar...

Vore verkligen JÄTTETACKSAM för svar!

• Svar på tråden Hyra häst och vagn/släde i Umeå ??
  • pijaten

Hej! Hör med Håknäs hästbruk! Dom körde på vårt bröllop nu i helgen! Dom brukar köra studenter å liknade så hästarna är verkligen lugna å pålitliga! Dom finns i telefonkatalogen å på internet!

• Aprilia

Hej Pijaten !

Tack för ditt svar! Här kommer en dum fråga kanske...Vi ska gifta oss i Umeå och Håknäs är ju en bra bit därifrån... hur fungerar det praktiskt? Gifte NI er i Umeå förresten? Vad för slags vagn hade ni, öppen eller? Får man fråga vad det kostade? Många frågor, jättetacksam om du vill svara lite mera!!

• pijaten

hej! jo jag gifte mig i backenkyrkan! dom kommer dit man vill ha dom! dom hade nån slags trilla, vet ej vad dom kallas. man rymms 4 st i den. 2 fram ( den som kör)å 2 bak. Hon sa att hon har ett stort parasoll, om det skulle vara dåligt väder.
    det kostar 1700:- men det är det värt!

mvh pijaten

• Aprilia

Tack för svar pijaten!

Vad tror du förresten om att åka häst och vagn på vintern, det kanske blir alldeles för kallt? I mitt huvud hade jag tänkt mig en "stängd" vagn typ en gammal dilligens (hur stavas det?) eller nåt med fällar inuti att sitta på. Tanken är kanske helt omöjlig.... men om du kommer på nåt mer ställe eller nåt så får du jättegärna berätta!
    Har mejlat Håknäs hästbruk och frågat, tack igen för tips!

• Varja

Vi anlitade Mikael Fransson i Brån, Vännäsby till vårt bröllop i helgen. Han var hur trevlig som helst och klädde upp sig efter vårt tema och allt. Vi höll till en och en halv mil utanför stan åt ett annat håll så han körde dit med både häst och vagn i bilen. Dessutom stannade han kvar efter vigseln (vi åkte häst och vagn TILL vigseln) så att några av våra gäster togs med på rundtur och vi hann också ta några extra bilder i vagnen med släkt och vänner. Super trevligt. Han tog också 1700:- för hela kongkarongen och har en öppen och en täckt vagn (med sufflett) och även släde tror jag...

• Aprilia

Tack till dig oxå Varja för tips!

Hur får man tag på denna Mikael Fransson?

• Varja

Han har nummer:
    Mobil: 070-2233086
    Hem: 0935-20502

Lycka till!

Svar på tråden Hyra häst och vagn/släde i Umeå ??