cambridgestart
Jag börjar en ny tråd för alla som går på cambridgekuren. Tyckte att dom andra trådarna var så långa.
Jag har gått på ren kur i omgångar, men nu ska jag gå på ren kur i 6 veckor till.
Min måkvikt är 60 kg, nu vöger jag 71 kg.
Jag börjar en ny tråd för alla som går på cambridgekuren. Tyckte att dom andra trådarna var så långa.
Jag har gått på ren kur i omgångar, men nu ska jag gå på ren kur i 6 veckor till.
Min måkvikt är 60 kg, nu vöger jag 71 kg.
Idag är jag igång igen! Hade en paus i helgen och åt allt jag kände för, det var gott!!
Men nu är det allvar igen!
Jag ska gå på ren kur i 6 veckor, hoppas att jag lyckas gå ner 12 kg ungefär.
målvikt är som sagt 60 kg.
Hur går det för alla andra???
Hej!
Jag har hållit på i 1 vecka nu och har gått ner 3 kg. Ren kur. Målet är att gå ner 7 kg.
Är jätte nöjd men vad svårt det är, nu när det är jordgubbemånad. Hittills har man motstått... puhhhhh...
Hur går det för dig, tycker du det är lätt, har hungern avtagit?
SeCa:
då har vi ungefär lika mkt att gå ner! känns bra, många har över 20 kg att gå ner, så det går mkt fortare för dom än för oss.
nää, jag har inte alls varit hungrig. anledningen till att jag avslutat kuren några gånger är för att, mm, jag vet faktiskt inte. för att en ond lite röst säger att jag varit så duktig att jag kan ta några dagar ledigt. låter flummigt antar jag.
Men nu ska jag köra ren kur i 6 veckor och träna mkt också.
tränar du något? har ud gått på cambridge innan?
FRU elli:
Lycka till! Hoppas att det går fint för dej!!
SeCa:
Grattis till din viktnedgång!! ;) Bra jobbat!!
FRU elli:
Första gången med CK, men man saknar verkligen att tugga på ngt på kvällen eller ta en frukt på fikarasten med kollegor... det var mkt svårare än vad jag trodde.
Jag går långa promenader, ca. 1 timme (var 3 dagar i veckan) men har slarvat lite.
Skall fortsätta med detta i 3 veckor till men det är inte lätt... På lunchen var jag jättehungrig, kunde knappt tänka.
Känner du inte suget efter nog?
I söndags var jag i Liseberg och vann en stjärnvinst dvs 2kg kexchoklad som ligger i kylskåpet nu, skall ge bort de flesta
Skönt att man kan skötta varandra..
om du är hugrig beror det på att du inte kommit in i ketosen. det tar några dagar. när du gjort det kommer du inte vara hungrig, dricker du tillräckligt med vatten? minst 3 liter, jobbigt, men mkt bra mot hungern!
Slarvar nog lite med det, men förstöker dricka ca. 2-3 liter per dag.
Dricker mkt tee... men skall verkligen skärpa mig..
Hur länge har du hållt på?
Hej!
Nu hittade oxå jag hit!!
Efter en veckas ren kur (efter pausen under midsommarhelgen), så visar vågen idag -2,5 kg. Är nöjd, med tanke på att jag åt nektariner igår kväll istället för soppan och inte har motionerat NÅGOT denna vecka. (Promenerade varje dag före paus). Så sammanlagt har jag nu gått ner 8 kg efter 3,5 veckor ren kur. *Glad*
Så här ser det ut för min del:
Vecka 1: -5 kg
Vecka 2: -1 kg
Vecka 3: +0,5 kg (midsommarhelgen)
Vecka 4: -2,5 kg
Vägde vid start 87 kg, idag 79, och kan bara säga: ÄNTLIGEN är jag i 70-kilosklassen!!!!!! Nu har jag "bara" 19 kilo kvar att gå ner!!
(Låter lite i jämförelse med 27!)
Jag ska köra rk t.o.m. torsdag denna vecka, sen tar jag (enligt min plan) en paus/"semester" på 2-3 veckor och försöker under denna tid att motionera varje dag och äta förnuftigt. Sen i augusti är jag åter tillbaks mot målet (på 60 kg)!
Hur går det för er andra??
Soliga hälsningar/ann-ie
jag har hållt på i omgångar. startade på 83 kg, och nu ligger jag på 72 kg.
så det är 11 kg.
nu har jag 12 kg kvar. alltså ungefär 6 veckor ren kur.
Skulle ha startat idag, men det blev inte så :)... Så jag börjar imorgon istället.
Jag ska träna mkt så det går fortare.
och så tror jag inte att jag kommer väga mig heller. men det kommer säkert bli så endå:).
Men jag har hållt på med cambridge ett tag och har läst allt, så fråga omde t är något!!
Ja, det är svårt att hålla sig från vågen.. Man vill gärna veta varje morgon om man gått ner något..
Tänk! fru ELLI, nu har du gått ner ungefär hälften och har bara ca hälften kvar!! Känn dig duktig!! Jag LÄNGTAR SÅ till att jag väger där kring 70.. För bara där så är jag mer "mig själv" och kan använda fler kläder än nu. *drömmer* Och jag förstår dina pauser, stunderna då du känner dig värd dem. Jag känner oxå så, men har bitit mig i tungan då jag sen första början planerat in pauser. Men du har all rätt att känna dig stolt och värd dina pauser! Du har kommit långt på vägen!! Du kanske ska planera in någon paus i förväg, så inte 6 veckor känns för mkt..?
I övrigt låter 6 veckor rimligt. Det skulle bli -2kg i veckan och det fixar du, även om det kan gå lite trögare när du närmar dig målet.
Ha en bra kväll! /ann-ie