• NeaB

Skokloster, Bålsta-trakten?

Hej! Är det någon som haft sin fest i skokloster bygdegård nyligen och vet hur det går till? Vad det kostar, vad som finns, hur lokalen ser ut? Eller är det någon som har ett annat förslag på festlokal runt Bålsta-trakten?

• Svar på tråden Skokloster, Bålsta-trakten?
  • Fia-Lia

Jag har inte haft fest i Skokloster, men jag har några andra tips på lokaler...

Vi hade vår bröllopsfest på Brunnsta Gård som ligger mellan Yttergran och Övergran.
    Dom har en gammal ladugård som dom gjort till festlokal. Väldigt mysigt och otroligt snäll och hjälpsam personal.

I Övergran finns det också en bygdegård/lokal som man kan hyra. Sen tror jag även att det ska finnas en lada där i närheten som man kan ha fest i. Om man vill ha en lite lantlig stil på festen.
    Den ska höra till en bondgård som ligger i närheten av kyrkan, om jag inte minns fel.

Gästgivaregården i Bålsta är ett annat alternativ.

• Fia-Lia

Kom på några till...
    Krägga Herrgård
    Tamsvik
    Thoresta Herrgård

• NeaB

Ja de sistnämnda är fina men det blir rätt dyrt. Vi tänkte ordna med mat och dryck själva, och det får man ju oftast inte när man hyr herrgårdar/konferensgårdar och dyl. Hur gjorde ni med maten på Brunnsta?

• Josefin3
    Fia-Lia skrev 2005-07-12 18:20:54 följande:

Jag har inte haft fest i Skokloster, men jag har några andra tips på lokaler...

Vi hade vår bröllopsfest på Brunnsta Gård som ligger mellan Yttergran och Övergran.
    Dom har en gammal ladugård som dom gjort till festlokal. Väldigt mysigt och otroligt snäll och hjälpsam personal.

I Övergran finns det också en bygdegård/lokal som man kan hyra. Sen tror jag även att det ska finnas en lada där i närheten som man kan ha fest i. Om man vill ha en lite lantlig stil på festen.
    Den ska höra till en bondgård som ligger i närheten av kyrkan, om jag inte minns fel.

Gästgivaregården i Bålsta är ett annat alternativ.

hej! Vi har försökt nå brunnsta gård men får ingen som helst återkoppling. Hur kom du i kontakt med dom? Och vad fick ni betala? 
Svar på tråden Skokloster, Bålsta-trakten?