• Fokus

Bästa hårinpackningen!

Mycket sol och bad har förvandlat mitt hår till en rishög! Nu måste jag göra en hårinpackning, och en riktigt bra sådan!
    Vilken är den bästa?
    Jag har tjockt, torrt hår som lätt blir tungt.
    Snälla vill ha tips!

Ps. Säg inte att jag ska använda en olja, gjorde det en gång... och aldrig mer igen! Oljan var ju omöjlig att få ut ur håret och gjorde det bara fett och livlöst! Ds.

• Svar på tråden Bästa hårinpackningen!
  • msbine

Hejsan!
    Goldwell (finns enbart hos frisörer) har ett slags serum som man sätter i håret, finns för olika hårtyper. Man chockar liksom håret med fukt med dem. Har själv lockigt och väldigt torrt hår som jag dessutom bleker, men de här serumen håller faktiskt jättebra.

• Babii

Fokus,

Ditt hår behöver massor med fukt låter det som, jag har ganska lika hår som dig fast mitt är flygigt.

Jag kan rekommendera några bra fuktinpackningar:

* Redken All Soft (jättebra)
    * Tigi honey oatmeal and honey (många fungerar den på men dock inte på mig, men är kanske värt ett försök?)
    * Graham Webb pure gold conditioner (tror den stavas så)
    * Kerastase Masque (för tjockt hår)

Dessa är några man hör gott om ofta, de är dock dyrare men vad gör man inte för att rädda håret?

Priset ligger mellan 180-400 (Redken som jag föredrar är dyr) men den går att bestälka ifrån www.lookfantastic.com till ett jättebra pris.

Lycka till :)

• Callimillae

Jag älskar L'Oreals, den gula lilla burken med grått lock. Jag fick den i present förra året och jag har fortfarande inte använt upp hela! Dryg och jätte bra tycker jag, den gör håret jätte mjukt och smidigt. :)

• laragazza

Redken "All Soft", den slår allt! Kostar en halv förmögenhet men är dryg och effektiv, så den är värd sitt pris tycker jag!

• Molla

Hej!

Kan bara instämma, Redkens All Soft slår allt! I alla fall för mitt hår.... Men om du har problem med att håret blir för tungt, så kan du även testa Clear Moisture, även den från Redken.

Lycka till!

• Pinglan81

jag har långt tjockt hår som lätt blir tort och kan kännas tungt av många produkter ... på mig fungerar "absolute repair" från Loreal bäst! Den är inte speciellt dyr heller.. tror det kostade 150kr, och den är dryg!

• bondbrud

Redken har en fantastisk hårinpackning! Jag har väldigt slitet hår, är blond till naturen gjort slingor i många år, färgat, avfärgat, blonderat....you name it! Redken har räddat mitt hår, det blev glansigt och livfullt igen.

• Pauliiina

vart kan man få tag på denhär redken som alla snackar om ? :P

• weddingphoto

och vad kostar den?

• Babii

Hej, Redken finns hos flera olika frisörer bland annat Mirres i Stockholm.

Redken är dock riktigt dyrt i Sverige så att handla från www.lookfantastic.com är att rekommendera.

Produkterna är hälften så billiga där som i Sverige och produkterna kommer inom 3-5 dagar.

Lycka till, och som jag sagt Redkens All Soft heavy treatment låter som något för dig, håret blir silkesmjukt.

• Elektra03

Jag köpte Redken Extrem!
    *Schampo
    *Balsam
    *inpackning (Jättestor burk)
    *Leave in conditioner

För allt detta betalade jag 583 kr inkl frakt! Hur billigt som helst....
    Här hemma kostar det mer än det dubbla!

Köpte alltså ifrån lookfantastic.com

• Johanna N

Har testat många olika, men Kerastase är absolut bäst

• Bobou

Jag ska snart utomlands, och jag undrar om det är någon som har tips på någon bra inpackning som man inte sköljer ur håret och som skyddar det mot sol och saltvatten? Min kompis hade en sådan som dessutom gjorde håret lite ljusare, jag ska fråga henne vad den hette och om den var bra för det vore ju schysst att bli lite sommarblond också...

• TheD

Den bästa är nog en som jag har köpt i Thailand. Köpte hem några burkar :D

Svar på tråden Bästa hårinpackningen!