• Lyxförpackning

NorLevo

Undrar om någon har testat akut p-pillret Norlevo ...är det säkert?

• Svar på tråden NorLevo
  • K.C

det är ju inget prevenivmedel, utan nåt man ska använda om skyddet gått åt skogen på nåt sätt. tyvärr inte heller det 100%.

• Alexa44

Från Norlevos hemsida:

Om NorLevo-behandlingen påbörjas inom 12 timmar efter det oskyddade samlaget blir ungefär en av två hundra kvinnor gravida trots behandlingen. Skyddseffekten minskar med tiden och om NorLevo-behandlingen påbörjas i slutet av det tredje dygnet efter det oskyddade samlaget blir ungefär åtta av 200 kvinnor gravida trots behandlingen.

• ElinElinL

Jag har använt Norlevo två gånger Båda gångerna fungerade det bra för mig. Skönt att det finns detta om det skulle vara så att man behöver.

/Elin

• Lyxförpackning

ElinElin L

nu har det gått en vecka sen ja tog dem o plötsligt kommer det en "mensliknande" blödning....fastän ja inte ska ha mens nu...läste på bipacksedeln att man kan få sin mens tidigare m.m e d okej ?

• Ananas

Din menscykel kan bli rubbad av norlevo. För säkerhets skull ska man alltid ta ett graviditetstest efter man har tagit nor-levo (det står i förpackningen hur lång tid man bör vänta om jag inte minns fel. vänta annars till 3 veckor efter du tog pillrena.)

• Ung drömmare

Har funkat för mig eftersom jag ser inte min pojkvän så ofta(distans). Men det ska ju inte användas ju så ofta, bara en gång per menscykel. Och att du fick en blödning efter är vanligt. Men har du sex ofta utan nåt annat skydd så är Norlevo inget bra preventivmetod.

• Bluebride2006

Jag har använt det runt 5 gånger och det har inte hänt något. bara jobbigt med att hålla tiderna

Svar på tråden NorLevo