• Lyxförpackning

Akut P-piller !

hur säkert är det?? Tog 2 Norlevo nyss...

• Svar på tråden Akut P-piller !
  • 20åring

Har en kompis som tog ett piller, dagen efter, men blev gravid...

• Lyxförpackning

säg inte så! =( hmm...får nog ta o göra ett graviditetstest senare... det rekomenderas ju att man gör det efter 3-4 veckor...när man tagit Akut p-piller...

• 20åring

Vill självklart inte skrämma upp dig. Tjejen tog pillret, kände sig trygg och fick 2 månader senare reda på att hon var gravid. Hon hann göra abort, var bara 17 år.. Gör ett test om ngn vecka!

• Lyxförpackning

mm..ska nog ta o göra det!

• Texas

Akut p-pillret ska ju vara väldigt säkert men det beror på hur snart efter som du tog det. Man ska ta det inom 72 timmar efter oskyddat samlag. Gravtest kan du göra den dagen din mens är beräknad att komma tidigast. Har du tagit akut p-pilleret inom 72 timmar kan du nog lita på det ganska bra.

• 20åring

Min kompis tog det inom 72 h, ca 48 h efter. Hjälpte inte. Att hon blev gravid ändå berodde nog på att hennes risk att bli gravid just då var som störst.. hade ju med hennes grav.cykel att göra..

• tina060708

Tog akut p-piller för fyra år sen då jag och min sambo var lite för fulla och lite för "oaktsamma" !
    Tog det morgonen efter och det funkade alldeles utmärkt!
    Nu har vi en tvååring. men han var planerad!:)

• Lyxförpackning

okej! tack för alla svar!

• 20åring

Lycka till tjejen! Kramar!

• EhjärtaK = sant

Om man tar det inom 12 timmar är risken 0,5 % (alltså 1 på 200 blir gravida). Läs i bipackssedeln eller på www.fass.se så får du korrekt information!

• Lyxförpackning

Jág tog dem ungefär inom 24 timmar...

• SadPsychoBitch

Alla piller reagerar olika på olika människor, ta ett grav test för säkerhetsskull.

Svar på tråden Akut P-piller !