• Aprilia

Mens igen-efter 2 veckor ??

För 2 månader sedan slutade jag med p-piller och mensen har kommit i princip exakt på dagen för nästa beräknade mens bägge månaderna. Men nu, när det egentligen är 2 veckor kvar så blöder jag igen, mycket !? Det är alltså inte alls litegrann utan som en vanlig mens eller kanske mer. Är det ngn som vet vad detta kan bero på? Jag har inte haft oskyddat s*x utan har använt kondom sedan jag slutat m pillren. Någon annan som varit med om detta eller vet vad det beror på?

Mkt tacksam för svar!

• Svar på tråden Mens igen-efter 2 veckor ??
  • Victory

ja, jag känner mycket väl igen det där! När jag slutade med p-piller tog det väldigt långt tid (kanske 6 månader) innan min mens blev någolunda regelbunden igen. Så jag skulle inte oroa mig, jag tror det är väldigt vanligt att det blir så när man slutat med p-piller.

• Aprilia

Ok, tack för svar Victory. Lite jobbigt bara nu när det är sommar och allt o man vill ut o bada. Dessutom vet man ju inte om nästa mens kommer om 2 eller om 4 veckor eller närsomhelst ??
    Antar att jag varit "bortskämd" med att ha väldigt regelbunden mens innan, alltså även innan jag började med p-piller.
    Någon annan som haft likadant?

• Victory

Värst var ändå att äta mini-piller (vilket jag provade förra sommaren). Jag hade KONSTANT mens (i princip) i 4 månader! Och det var under sommaren! Inte kul alls! Så jag slutade!

• SadPsychoBitch

Det är bara normalt!

Svar på tråden Mens igen-efter 2 veckor ??