• majbruden2006

avgjutning av händer

Har sett i en bröllopstidning att man kan göra 3D-avgjutningar av brudparets händer och använda som dekoration på festen. Kan dock inte hitta någonstans hur man bär sig åt! Snälla, vet någon?

• Svar på tråden avgjutning av händer
  • Tovan

Skulle också gärna vilja veta...

• Tovan

Tack för tipset men de var tyvärr tillfälligt slut och jag gifter mig om fyra veckor.. Är det inte någon som känner till ett billigare sätt? Jag har nämligen sett att vissa har flera avgjutningar på varje bord vilket blir väldigt dyrt om de kostar 300 kr styck. Borde man inte kunna göra det själv på något sätt?

• Bröllopstokiig

Förut har Panduro haft ett material som man kunde göra egna gipsformar av, men jag hittar det inte i deras katalog nu. Kanske går det att få tag i nånannanstans. Kan man bara göran en form går det ju att göra flera avgjutningar i den.

• Tovan

Tackar! Jaha, är det så det funkar.. Då kanske det inte behöver bli så dyrt ändå.. Ska försöka hitta nån som säljer det//

• Time&Love

Det heter något i stil med "alignat"-pulver och är ett algbaserat avgjutningspulver som ger en flexibel form. Jag kan inte heller hitta det på Panduros hemsida,men jag är ganska säker på att de fortfarande har det i sortimentet.

• majbruden2006

Var inne på sagofabrikens hemsida, det verkade spännande! Är det någon som har provat? Gör man en form som kan användas till flera avgjutningar?

Svar på tråden avgjutning av händer