• Mrs. Robinson

Kan det raknas egentligen?

Halloj pa er

Har borjat simma eftersom det ar for varmt att springa.

Jag simmar 30 minuter brostsim varje dag, men det kanns ju knappt att man motionerar. Jag simmar inte sa langsamt, och jag har traningsvark dagen efter. Dock kanner jag mig inte anfadd, jag undrar om jag egentligen kan rakna det som motion eller om det bara ska raknas som vardagsmotion (ga till affaren, ut med hunden, ga i trappor)?

Ar det nagon som vet? Ni viktvaktare/viktklubbare kanske vet?

• Svar på tråden Kan det raknas egentligen?
  • Hallonsylt

Enligt viktklubben så motsvarar det ca 306 kcl. Inte alls illa för 30 min träning. Så visst räknas det!

• Mrs. Robinson

Tack snalla Hallonsylt! Nu kanner jag mig genast lite duktigare......

• Squeezetoy

Simning är ju suverän träning som involverar hela kroppen, så visst gör det något. Om du känner att du vill ha ut mer så simma lite till då, jag brukar simma 1,5-2 km ungefär, beroende på mitt humör.

/Ingrid

• Mrs. Robinson

Squeezetoy:

Jo, jag vet, det ar bara det att om jag skulle kora langre an 30 minuter sa skulle jag formodligen drunkna av tristess. 30 min ar precis vad man klarar. Men jag gar till och fran poolen, sa jag far val rakna det.

Tack for din hjalp!

• roja

Siming är bra träning. Kolla bara på elitsimmare, de ser ju inte precis otränade ut...
    Vill du inte öka tiden så kan du öka intensiteten istället, det kan ju bli hur flåsigt som helst! För att det inte ska vara så tråkigt, variera dig: växla simsätt, byt mellan crawl, ryggsim, bröstsim. Eller simma en längd lugnt, sen en längd i maxhastighet etc, tävla mot dig själv! Eller varför inte simma några längder genom att bara använda armarna, några längder med bara benen (flytplatta kan vara bra hjälp då)

Svar på tråden Kan det raknas egentligen?