• Blivande september brud

Borde man ordna transport för gästerna?

De flesta som är bjudna har inte så långt, ca 2 mil till kyrka och där ligger också festlokalen. Borde vi ordna med transport för dom hem på natten?

Blir ju svårt att få ihop och också väldigt dyrt. Hör det till att man bör ordna skjuts åt gästerna?

• Svar på tråden Borde man ordna transport för gästerna?
  • Pans

Det är inget måste tycker jag. Det beror väl på om det finns möjlighet att ta sig hem kommunalt och om ni vill att gästerna ska kunna ta sig ett glas vin till middagen.

• astrid2

Nej det tycker jag inte ni behöver ordna med om ni inte prompt vill. Vi har varit på en hel del bröllop och har alltid fått ordna med transport själv. Däremot har brudparen brukat tipsa om taxibolag och övernattningsmöjligheter i närheten.

• Elle K

Ifall kyrka och fest lokal ligger nära varandra så tycker inte jag att det behövs ordnas med transport. Men är det mer än 20 minuters gångväg mellan kyrka och festlokal så kan det vara bra. Var på ett bröllop ett par år sedan där kyrkan och festlokalen låg 4 mil ifrån varandra! Det krävdes att en i varje sällskap körde. Jag tycker att det är omtänktsamt ifall brudparet tänker på sina gäster. ( det var en hel del gnäll tyvärr)

• Mrs W 2b

Jag tycker inte att det ar nodvandigt, forutsatt att det finns kollektiva transportmedel att tillga i narheten av festlokalen eller om det ar latt att fa taxi dit. Men om ni ar ute i "obyggden" eller t ex har bokat in alla gasterna pa samma hotell, ja, da tycker jag nog att ni far fixa transport till civilisationen/hotellet. Beror lite pa alltsa...

Svar på tråden Borde man ordna transport för gästerna?